Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه مطرح کرد

هر کاندیدا فقط مجاز به داشتن یک ستاد تبلیغاتی است+ موارد تخلف و جرائم انتخاباتی


دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان، رعایت موارد قانونی را برای طرفداران نامزدها و پرسنل دستگاه های اجرایی، الزامی دانست.

به گزارش سرو ابرکوه، صبح امروز در جلسه شورای اداری علی محمد دشتکیان دادستان عمومی شهرستان به بیان برخی از مواد قانونی مربوط به انتخابات که رعایت آن برای اعضای هیأت  اجرایی، هیأت نظارت، پرسنل و روسای دستگاه های اجرایی، اصحاب رسانه و ... الزامی است، و همچنین مواردی که تخلف انتخاباتی محسوب می شود، پرداخت.

دشتکیان اظهار کرد: دیوار نویسی و استفاده از بلندگوهای سیّار خارج از محل سخنرانی و ستاد  انتخاباتی، استفاده از میز خطابه نماز جمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد در جهت تبلیغات، فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری، استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها، ادارات، شرکت های دولتی و موسسات به دولت، شهرداری ها و شرکت ها و سازمان های وابسته به آنها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی به هر میزان استفاده می کنند، تخلف محسوب می شود.

وی تصریک کرد: استفاده از امکانات تبلیغیِ موسساتی که به نحوی که از بودجه عمومی استفاه می کنند اگر با رعایت ضوابط، انعقاد قرارداد و اخذ وجه از اشخاص حقیقی یا حقوقی باشد، برای امور تبلیغاتی بلامانع است. همچنین استفاده از اماکن دولتی و عمومی مشروط به اخذ مجوز از مقامات ذی صلاح و پرداخت هزینه برابر برای تمامی نامزدها و طرفداران آنها، بلامانع است.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه افزود: الصاق هر گونه آثار تبلیغاتی نامزدها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان، تابلوهای مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوهای منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت و همچنین تأسیسات دولتی و صندق های پست، باجه های تلفن، پست های برق و تلفن،  تابلوها و اماکن بخش خصوصی(مگر با رضایت صاحبان آنها) ممنوع است.

دشتکیان با بیان اینکه ابعاد بنرهای تبلیغاتی نباید بیشتر از 100*70 باشد، تأکید کرد: شهرداری ها موظف هستند با استفاده از امکانات نسبت به امحای چنین اوراقی اقدام کنند. ضمن اینکه مأموران انتظامی در صورت مشاهده چنین تخلفاتی، متخلفان را جلب و به منظور تحقیق به مقام قضایی تحویل می دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: هتک حرمت نسبت به کاندیداها و پاره کردن تبلغات در جایی که به صورت مجاز نصب شده است نیز جرم محسوب شده و با مرتکب به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

وی در خاتمه یادآور شد که بر طبق قوانین مصوب هر نامزد انتخاباتی تنها می تواند یک ستاد تبلیغاتی داشته باشد.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد