Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در سالروز شهادت دردانه اباعبدالله(ع)

همایش سه ساله های حسینی در ابرکوه + تصویر


در پنجمین روز از ماه صفر و سالروز شهادت دردانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حضرت رقیه(س) و فاطمه ثانی، مراسم همایش سه ساله های حسینی در جای جای ابرکوه عطر و بوی حرم حضرت رقیه(س) را منتشر کرد.

به گزارش سروابرکوه، عزاداران در حالی که با دختران خردسال خود در این همایش ها شرکت کردند به یاد این بانوی عزیز رخت ماتم بر تن کردند.

برپایی سفره حضرت رقیه(س) در محل همایش، تهیه و پخش تعداد 200 عدد مقنعه سبزرنگ، تهیه و پخش 80 عدد چادر کوچک،  سخنرانی و مداحی از برنامه های ویژه این مراسم پرشکوه بود.

حجت‌الاسلام‌ عطاری امام جماعت مسجد روستای اردی، در این همایش اظهار داشت: حضرت رقیه (س) تنها دختر خردسال نیست که فکر و ذهنش بازی با عروسکان زیبای نمادین دنیوی باشد، بلکه رقیه دختری بزرگ‌منش در قدوقامت خرد است که فکر و درک وسیع و عمیق دارد.

عطاری بیان داشت: باید تاریخ شهر شام و فضای این شهر مطالعه شود تا به عظمت حضور حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در این شهر پی برد.

حجت الاسلام تقدسی نماینده ولی فقیه در بسیج ناحیه ابرکوه، سخنران دیگر این همایش  بیان داشت: کیمیا یعنی اهل بیت(ع)، اگر محبت اهل بیت(ع) را از دست بدهیم دیگر هیچ چیز نداریم.

نماینده ولی فقیه در بسیج ناحیه ابرکوه افزود: محبت اهل بیت(ع) داشتن یعنی پیروی کردن از سیره آنها، بنابراین باید در عمل از اهل بیت(ع) پیروی کرد.

در پایان این مراسم، مداحان به مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.

.

.

77

.

.

78

.

.

79

.

.

80

.

.

81

.

.

82

.

.

44




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد