Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


واکنش‌ اصلاح‌طلبان به کابینه دوازدهم؛ از ابوالفضل موسوی تا محمدرضا عارف


در انتخابات همه اصلاح‌طلبان و اعتداليون به آقاي روحاني رأي دادند اما در برآيند كابينه اين موضوع اعمال نشده است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزدرسا؛ ترکیب کابینه دوازدهم به قدری اصلاح‌طلبان را سرخورده کرده که حالا به طور علنی به روحانی حمله و آشکارا نارضایتی‌شان از کابینه پیشنهادی وی را اعلام می‌کنند. علاوه بر واکنش‌های تند زیباکلام، جلایی‌پور، ابطحی، تاجیک و بسیاری دیگر از چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب نسبت به ترکیب کابینه دوازدهم، نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون امید نیز نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند.

ابوالفضل موسوي، نماینده یزد در مجلس در واکنش به ترکیب کابینه دوازدهم گفت: «در فراكسيون اميد اغلب معتقد هستند خواسته ما از كابينه برآورده نشده است و عناصر شاخص اصلاح‌طلب در ليست وزرا نيستند. در انتخابات همه اصلاح‌طلبان و اعتداليون به آقاي روحاني رأي دادند اما در برآيند كابينه اين موضوع اعمال نشده است. خيلي از نمايندگان فراكسيون اميد معتقد هستند با اينكه اصلاح‌طلبان يكپارچه رأي داده‌اند اما رنگ كابينه بيشتر نزديك به اعتدالگرايان است و نه اصلاح‌طلبان.»

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس نیز بعد از معرفی کابینه به ترکیب آن واکنش نشان داد و گفت: «انتظار ما حضور  حداقل یک خانم در جمع وزرای پیشنهادی بود. زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و حضور یک یا دونفر از نخبگان این بخش از جامعه در کابینه، انتظار بالایی نیست. انتظار ما برای حضور وزیر زن در کابینه فعلا تامین نشده و بنده هم درباره علت اینکه هیچ وزیر زنی به مجلس معرفی نشده، شخصا دلیل خاصی را نمی‌دانم.»

روزنامه آفتاب یزد هم که بعد از انتخابات بارها روحانی را مورد انتقاد قرار داده بود و مدعی شده بود، روحانی وعده‌هایش نسبت به اصلاح‌طلبان را فراموش کرده؛ در انتقاد از کابینه پیشنهادی نوشت: «استفاده نکردن از چهره‌ها‌ی سرشناس اصلاح‌طلب در کابینه و درعوض ابقا و افزودن شخصیت‌ها‌ی اصولگرا در دولت، بالا بودن میانگین سنی دولتمردان احتمالی و همینطور عدم تحقق تغییر 50 درصدی کابینه، از جمله مسائلی است که با مرور لیست وزرای دولت دوازدهم می‌توان به آن‌ها‌ پی برد. فهرستی که به گمان بسیاری از کنشگران عرصه سیاست،  خنثی می‌نماید.  به جز چند تن از این افراد لیست سایرین، با مطالبه رأی دهندگان به حسن روحانی همخوانی چندانی ندارند.»

این در حالی است که محمدرضا تابش نیز قبل از معرفی رسمی کابینه از ترکیب احتمالی آن ابراز نگرانی کرده و گفته بود: «اگر شنیده‌ها درباره ترکیب کابینه دوازدهم درست باشد، خیلی رضایت اصلاح‌طلبان برآورده نمی‌شود.»




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد