Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس سازمان بهزیستی کشور در افتتاح خانه سالمندان ابرکوه:

واگذاری 67 هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی کشور/ جمعیت 8 میلیون نفری سالمندان کشور


رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت : در حال حاضر 8 میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و سالانه حدود 700 هزار نفر به این آمار اضافه می‌شود.

به گزارش سرو ابرکوه؛ شب گذشته همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر، خانه سالمندان ابرکوه، افتتاح شد. این مرکز سالمندان با ظرفیت 60 نفر به همت سیدمحمدتقی قیومی خیّر ابرکوهی، با اعتبار 20 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 18 هزار متر و هزار و 400 متر زیربنا، هم اکنون تحت نظارت اداره بهزیستی توسط موسسه خیریه پیوند نسیم وصال ابرکوه اداره می شود.

وحید قبادی دانا روز چهارشنبه در سفر به ابرکوه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۱۱۳ هزار خانوار زیر پوشش این نهاد در کشور در نوبت دریافت مسکن مددجویی هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت تدبیر و امید 67 هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش این نهاد واگذار شده است.

وی یاد آور شد: با گذشت چهل سال از عمر با برکت انقلاب ، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در سطح کشور ساخته شده است.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار داشت : خانه های حمایتی سالمندان گسترش می یابد که این خانه ها با مراکز نگهداری سالمندان متفاوت هستند و ساختاری شبیه خانواده دارند.

قبادی دانا ادامه داد: در این خانه ها، سالمندان به طور داوطلبانه حضور پیدا می کنند و اقامت در این خانه ها، شبانه روزی است اما سالمندان در طول روز می توانند به خواست خود خارج شوند و به امور خود بپردازند.

رئیس سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمند در آینده و اینکه سالانه ۷۰۰ هزار سالمند به جمعیت سالمندان کشور افزوده می شود، گسترش خانه های حمایتی سالمند یکی از طرح های خوب برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان به شمار می رود.

وی افزود: هم‌اکنون ۳۰۰ مرکز سالمندی در کشور فعالیت دارد و ۱۱ هزار نفر از سالمندان در این مراکز نگهداری می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه آمار رشد سالانه سالمندی در کشور ۲٫۳ درصد است، تصریح کرد: هم اکنون هشت میلیون نفر از جمعیت کشور سالمندان هستند.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه خانه سالمندان ابرکوه، جلیل عفتی مدیرکل بهزیستی استان یزد، فرماندار، امام‌جمعه، رئیس بهزیستی و دیگر مسئولین نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد