Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

آخرین تکاپوی خبرسازان اصلاحات؛

وقتی زنجیری ها آرزوهای خود را به جای نظرسنجی قالب می کنند


پیشتر نیز در انتخابات سال 92 مد شده بود که برخی سایت ها آروزهای خود را در قالب نظرسنجی به مخاطبان و افکار عمومی تحمیل می کردند که با برگزاری انتخابات و مشخص شدن آراء، پوچ و بی ارزش بودن اینگونه نظرسنجی ها برای مردم عیان شد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از عصر فرهنگ؛ انتخابات لازمه حکومت مردم بر مردم بوده و تعداد و کیفیت انتخابات در هر کشوری بیانگر میزان مشارکت مردم در تصیم گیری برای سرنوشت و آینده خود است. در جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب به طور میانگین سالانه یک انتخابات مهم کشوری برگزار شده است. از آنجا که برگزاری این تعداد انتخابات علاوه بر اینکه می تواند الگویی برای آزادیخواهان سراسر جهان باشد، فرصتی برای نمایش جمهوریت واقعی آن هم در چهارچوب نظام اسلامی است، دشمنان این نظام همواره در صدد تخریب انتخابات در کشورمان بوده اند.

این تلاش ها در سال 88 به بالاترین میزان خود رسید و دشمنان خارجی با همراهی برخی عناصر داخلی و فریب خوردگان دیگر سعی در مخدوش کردن چهره نظام اسلامی داشتند. بی قانونی، هوچی گری و پیگیری مطالبات تا آنجا ادامه یافت که متاسفانه فرصت بی نظیر انتخابات برای کشور تبدیل به یک تهدید شد. احزاب و گروه های افراطی هر بار در آستانه انتخابات با حمله به نهادهای قانونی و انقلابی از تهمت و افترا به احدالناسی دریغ نمی کند و با این کار علاوه بر وارد آوردن خسارت جبران ناپذیر به حیثیت نظام و نا امید ساختن توده مردم تصویر مذمومی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نمایش می گذارند که راه را برای حمله رسانه های وابسته به استکبار و سیاه نمایی علیه انقلاب هموار می کند.

امسال نیز افراطیون در کنار فتنه گران به میدان آمدند و تمام تلاش خود را برای فشار و هجمه به شورای نگهبان به کار بستند. ثبت نامه فله ای این طیف که انتظار داشتند اتوبوسی وارد بهارستان شوند با اقدام قاطع شورای نگهبان ناکام ماند. همین حرکت دستاویز افراطیون برای حمله به شورای نگهبان شد.

در یزد نیز بسیاری از افراد معلوم الحال در کنار وابستگان به احزاب منحله سعی داشتند تا در انتخابات این دوره از مجلس شرکت کنند، اما با ردصلاحیت حمله همه جانبه ای علیه شورای نگهبان شکل دادند. انتشار بیانیه، برگزاری میتینگ های غیرقانونی و سخنرانی های تند و تیز علیه شورای قانون یرفصل تمامی اقدامات این عده بود.

در کنار فعالیت این عده بنگاه های خبرسازی و خبرپراکنی آن ها نیز ساکت نبود و به پوشش سنگین این اظهارات ساختارشکنانه پرداخت. اما ظاهراً محبوبیت گزینه های اصولگرایان این طیف را به تکاپو واداشته تا آنجا که به نظرسازی و نظرسنجی گسترده روی آروده اند به طوری که در سایت های خود به نظرسنجی پرداخته و به صورت هماهنگ ادعا دارند که نماینده های اصولگرا از رای آنچنانی در استان یزد برخوردار نیستند.

پیشتر نیز در انتخابات سال 92 مد شده بود که برخی سایت ها آروزهای خود را در قالب نظرسنجی به مخاطبان و افکار عمومی تحمیل می کردند که با برگزاری انتخابات و مشخص شدن آراء، پوچ و بی ارزش بودن اینگونه نظرسنجی ها برای مردم عیان شد.

به نظر می رسد بهتر است رسانه هایی که همیشه سینه چاک «حرمت قلم» بوده اند و فریاد صدق و صداقتشان گوش فلک را کر کرده در آستانه انتخابات به جای کوبیدن بر طبل تفرقه و ایجاد هیجانات کاذب با آرام کردن فضا و دوری از تشویش اذهان عمومی به برگزاری یک انتخابات سالم کمک کنند. انتخاباتی که مردم بتوانند به تکلیف خود عمل کرده و حق الناسی به گردنشان نباشد.

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد