Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


پای گلایه‌های استاد خوشنویسی ابرکوه


ابرکوه اگرچه مهد علم و ادب است ولی فضای مناسب و مکان درخور شأن برای نمایش آثار هنری ندارد.

غلام عباس خاموشی استاد خوشنویسی ابرکوه و عضو انجمن خوشنویسان ایران در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه؛ اظهار کرد : ابرکوه شهری است با تمدن و قدمت تاریخی که در حوزه علم و ادب برای خود جایگاهی در بین پیشکسوتان دارد.

خاموشی گفت : ابرکوه در حوزه‌های مختلف هنری همچون شعر و ادب، فیلم‌سازی و تئاتر، نقاشی، خوشنویسی، صنایع‌دستی و... هنرمندانی دارد که آثار آنها و توانایی‌هایشان زبانزد خاص و عام است و همیشه برای شهرستان افتخارآفرین بودند.

وی ضمن گلایه از حمایت نکردن برخی دستگاه‌های مربوطه در برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری آثار هنری، گفت : متأسفانه جامعه هنرمندان و فعالیت‌های سخت آنها کمتر موردتوجه مسئولان قرارگرفته است.

عضو انجمن خوشنویسان ایران خاطرنشان کرد : یکی از مشکلات هنرمندان نداشتن فضا و مکان مناسب جهت به نمایش گذاشتن آثار هنری است.

هنرمند ابرکوهی عنوان کرد : به‌عنوان شهروند ابرکوهی و نماینده هنرمندان شهرستان، از متولیان فرهنگ و هنر درخواست می‌کنم، مسئولان با توجه بیشتر به این قشر سخت‌کوش، زمینه‌های پیشرفت و توسعه شهر را در این بخش فراهم کنند.

خاموشی در پایان نیز خطاب به جامعه هنری شهرستان تأکید کرد : علیرغم نبود فضاهای مناسب و موانع متعدد، نباید از خلق آثار دست کشید باید تلاش کرد تا همچنان نام ابرکوه در جهان خوش بدرخشد.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد