Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

چه کسی پاسخگوی کوتاهی های امنیتی در ابرکوه است؟


امام جعمه ابرکوه گفت: برای ما قابل قبول نیست که بشنویم درشهرستان های همجوار، برای روزه خوار حد جاری می شود؛ اما ابرکوه در منطقه، حاشیه امن خلاف کاران، مشروب سازان وناپاکان شده است.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه 25 تیرماه، با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در 26 تیر 1359 اظهار کرد: شورای نگهبان یک نهاد ارزشی است که مولد انقلاب بوده و نقشی کلیدی در حفظ اسلامیّت نظام دارد.

وی با اشاره به وظیفه قانونی این نهاد که عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی را با احکام اسلام وتشخیص عدم تعارض آنها با قانون اساسی  را بررسی کند افزود: تفسیر قانون اساسی، نظارت برانتخابات مختلف که در کشور برگزار می شود، تأئید صلاحیّت داوطلبان انتخابات نیز از وظایف شورای نگهبان است.

حجت الاسلام حسینی افزود: حضرت امام (ره) هشدار می دهند که تضعیف وتوهین به فضای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است و رهبر انقلاب هم شورای نگهبان را عماد ملت ودین ومایه اطمینان قلوب مؤمنین دانسته اند که در حقیقت نبض نظام اسلامی است.

سرانجام برجام ریاکاری آمریکا را ثابت کرد

خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگر از سخنان خود ضمن خاطرنشان کردن روز 23تیرماه سالروز توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 گفت: پس از 22ماه مذاکره پیاپی و28روز مذاکره فشرده در وین جهت نگارش برنامه جامع اقدام مشترک، سرانجام بین ایران وشش کشور امریکا- انگلیس- فرانسه- روسیه- آلمان وچین در وین توافق حاصل شد.

حسینی افزود: باید بپذیریم که برجام آورده هائی رابرای کشورمان داشت و ایران اسلامی هم صداقت خود را در اجرای برجام نشان داد و بنا به اظهارات مکرر وگزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران، طی یکسال گذشته به تعهداتش به صورت کامل عمل کرد؛ اما حتی خوشبینان به امریکا به این نتیجه رسیده اند که امریکای بدعهد همچنان به خصومت ورزی خود علیه ملت ایران ادامه می دهد.

وی گفت: آمریکایی ها با بهانه های مختلف مانع اجرائی شدن برجام شده ومی شوند ودرست روز بعد از اجرای توافق، وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای فهرستی ازتحریم های جدید علیه شرکت ها وافراد به واسطه ارتباط با برنامه های موشکی ایران را ارائه کرد.

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولین نظام از سلسله بدعهدی ها و نقض تعّهدهای برجام توسط آمریکا سخن گفتند و اوباما هم برداشتن تحریم ها را مشروط به عمل کردن ایران به «روح برجام» اعلام می کند و می گوید روح برجام یعنی تغییررفتار ایران! وسرانجام برجام ریاکاری آمریکا را ثابت کرد. 

مسئولین امنیتی شهرستان وظیفه شناس باشند/ کوتاهی های امنیتی در ابرکوه/ ابرکوه حاشیه امن خلاف کاران و مشروب سازان

حجت الاسلام حسینی دربحث داخلی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکل ناامنی ک اخیرا در ابرکوه بوجود آمده گفت: شهر امنی که مرغی هم آشکارا درآن کشته نمی شد چه شده است که امروز باید شاهد قتل دومادربزرگ و تهدید و زورگیری وسرقت های حرفه ای باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: فرماندهی نیروی انتظامی استان چرا جوابگوی نیاز شهرستان نیست؟ مسئولین انتظامی، امنیتی، قضائی وشورای تأمین شهرستان باید پاسخگوی اتفاقاتی باشند که هرروز به نوعی آزردگی خاطر مردم رافراهم کرده وآرامش را از بسیاری خانواده ها گرفته است وشاید این اتفاقات در جائی بزرگ نباشد اما یک حادثه ناامنی برای شهرستان امنی مانند ابرکوه هم بزرگ وزیاد است.

امام جمعه ابرکوه با توجه به اینکه این شهرستان پیچیدگی امنیتی ندارد اما کوتاهی امنیتی دارد، بیان کرد: نیروی انتظامی در کشور ازطرفی فروش سربازی دارد وازطرفی کسر نیروی سرباز؛ چرا این سیاست غلط را اصلاح نمی کنید وپاسخگوی نیاز امنیتی شهرستان ها نیستید!

وی تصریح کرد: شورای تأمین شهرستان بنشیند و تدبیری بیندیشد؛ ازبسیج کمک بگیرند؛ نیروهای مردمی را فعال سازند وضریب امنیت شهرستان را بالا ببرند.

خطیب جمعه ابرکوه با تاکید بر اینکه باید متولیان قضائی و دادستان محترم ازنتیجه برخورد با عوامل سلب امنیت، به مردم گزارش دهند افزود: اگر گزارش ها منتشر شود و مردم از برخورد قاطع نیروهای امنیتی مطلع شوند متخلفین حساب کار خودشان را کرده وجرأت وتجری پیدا نمی کنند. از اجرای حکم خدا در ملاعام ابائی نداشته باشید وبدانید که وقتی مردم ببینند حکم خدا اجرا می شود از شما حمایت خواهند کرد.

وی افزود: برای ما قابل قبول نیست که بشنویم درشهرستان های همجوار، برای روزه خوار حد جاری می شود؛ اما ابرکوه درمنطقه، حاشیه امن خلاف کاران، بزهکاران، مشروب سازان وناپاکان شده است.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد