Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

با حضور اساتید فوق ممتاز خطاطی برگزار شد؛

چهارمین کارگاه خوشنویسی «گلپونه های قلم» در دبیرستان امیرکبیر ابرکوه


چهارمین کارگاه خوشنویسی «گلپونه های قلم» در دبیرستان امیرکبیر ابرکوه با هدف آشنایی نوجوانان با خطوط شکسته، نستعلیق و... برگزار شد.

به گزارش سرو ابرکوه، چهارمین کارگاه خوشنویسی گلپونه های قلم در دبیرستان پسرانه غیرانتفاعی امیرکبیر توسط انجمن خوشنویسان، اداره ارشاد وآموزش و پرورش شهرستان، برگزار شد.

حمیدرضا بصیری کارشناس هنری اداره ارشاد ابرکوه با اعلام این خبر اظهار کرد: اهمیت کارگاه های خوشنویسی در راه آموزش و شناخت ریشه های استوار هنر اصیل خوشنویسی در فرهنگ اسلامی تا اندازه ای آشکار است که مطالعه آثار خوشنویسان بزرگ نشان می دهد.

وی افزود: ترغیب، تشویق، توجه و عنایت پیامبر اسلام(ص) به کاتبان و خطاطان بر کسی پوشیده نبوده و برگزاری کارگاه های آموزش خوشنویسی از مقتضیات روز جامعه است.

مینا حیدری رئیس انجمن خوشنویسان ابرکوه نیز درباره این کارگاه ی کروزه گفت: از سال 1392 تا کنون انجمن خوشنویسان شهرستان تلاش کرده است تا با راه اندازی کارگاه آموزش خوشنویسی با عنوان " گلپونه های قلم" گامی موثر در زمینه همگانی شدن این هنر مقدس ایرانی اسلامی بردارد.

حیدری افزود: این کارگاه به صورت هر ساله در مدارس با حضور استاتید فوق ممتاز خوشنویسی انجام می شود.

وی تصریح کرد: این بار ان اساتید با حضور در دبیرستان پسرانه غیرانتفاعی امیرکبیر، انواع خطوط خوشنویسی شامل نستعلیق، شکسته نستعلیق، تحریری، نسخ و ثلث را به دانش آموزان معرفی کرده و آنان را به داشتن خطی خوش تشویق می نمایند.

لازم به ذکر است در این مراسم غلامعباس خاموشی فوق ممتاز خوشنویسی و از اساتید انجمن خوشنویسان پیرامون انواع خطوط و اهمیت خوشنویسی و جایگاه آن در جامعه با دانش آموزان صحبت کرد.

انتهای پیام / ف




Your Rating
Average (4 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد