Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه خبر داد

کاشت 100 درصدی گندم به صورت مکانیزه، در ابرکوه


کشاورزان ابرکوهی امسال 2 هزار و 900 هکتار گندم و 500 هکتار جو به زیرکشت بردند که این میزان بخاطر بحران منابع آبی و تبدیل اراضی به باغات پسته نسبت به سال قبل 10درصد کاهش دارد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مزارع گندم  شهرستان ابرکوه به صورت صدر صد مکانیزه کشت شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: کشاورزان ابرکوهی امسال 2 هزار و 900 هکتار گندم و 500 هکتار جو به زیرکشت بردند که این میزان بخاطر بحران منابع آبی و تبدیل اراضی به باغات پسته نسبت به سال قبل 10درصد کاهش دارد.

مهدی غیب الهی افزود: جهادکشاورزی با توزیع یکهزار و500 تن کود شیمیائی و 130تن بذر اصلاح شده گندم که بیشتر از ارقام سیستان ، سیروان و پیشتاز است کشاورزان را دراجرای کاشت گندم یاری کرده است .

وی  بابیان اینکه پیش بینی می شود از این میزان اراضی بیش 13هزارتن تن محصول گندم برداشت شود، افزود: متوسط عملکرد گندم در هکتار سه هزار و 800کیلو گرم است.

غیب الهی، بوجاری نمودن بذور کشاورزان ، در اختیار گذاشتن دستگاههای کشت مستقیم ، خطی کار، خاکورز حفاظتی را بخشی از حمایتهای جهاد کشاورزی به کشاورزان اعلام کرد .

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه اشاره کرد:امسال 21 هزار و320 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خریداری شدو ابرکوه با خرید 9هزارو 492تن برای سومین سال رتبه نخست خرید گندم را دراستان یزد به خود اختصاص داد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد