Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه خبر داد

کاهش 35 درصدی برداشت انواع میوه در ابرکوه


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با آغاز برداشت میوه تاکنون 13 هزار و 700 تن زرد آلو، گوجه سبز، انگور، خربزه مجدی و هندوانه توسط کشاورزان این شهرستان برداشت و روانه بازار شد که این عدد نسبت به مدت مشابه سال 95، 20 تا 35 درصد کاهش دارد.

به گزارش سرو ابرکوه، مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه در گفتگو با ایرنا، علت کاهش تولید را بارش تگرگ در فصل بهار و گرمازدگی محصول عنوان کرد و افزود : این میزان میوه از یک هزار و 600هکتار اراضی زیرکشت در بخش مرکزی و بهمن ابرکوه برداشت شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته از 6 هزار و 480 هکتار اراضی باغی شهرستان 35 هزار و 800 تن انواع میوه برداشت شده بود و هم اکنون برداشت انواع انگور، شلیل، هلو، انجیر و هندوانه ادامه دارد.

این مسئول یادآورشد: کار برداشت انواع هلو، انگور و هندوانه از 200 هکتار اراضی باغی ادامه دارد، پیش بینی می شود از این میزان سطح زیرکشت چهار هزار و 200 تن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه 6 هزار هکتار اراضی منطقه به کشت انار اختصاص دارد، پیش بینی کرد که بیش از 10هزارتن محصول انار در این شهرستان تولید شود.

وی سطح زیرکشت پسته زارهای ابرکوه را سه هزار و 700 هکتار ذکر کرد ویادآور شد: با توجه به افزایش دما و گرمازدگی حدود 70 درصد خسارت به محصول پسته وارد شد و پیش بینی ها حکایت از برداشت بیش هزار تن پسته دارد.

وی ادامه داد: این شهرستان 15هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد که در این زمینه هفت هزار خانوار بهره بردار در تولید محصول کشاورزی فعالیت دارند.

غیب الهی با بیان اینکه استفاده نوین برای آبیاری مزارع بهترین روش با توجه به شرایط بحرانی آب است،تصریح کرد: برای پیشگیری از برداشت بی رویه و جلو گیری از هدر رفت این کالای با ارزش اقتصادی و افزایش بهره وری تاکنون در 2هزار و 700 هکتار اراضی طرح نوین آبیاری قطره ای اجرا شده است .

به گفته وی، مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه آمادگی دارد علاوه بر پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت، در اجرای طرح آبیاری نوین با کشاورزان همکاری کند.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد