Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر مسئول مرکز معلولین ذهنی اندیشه نوین ابرکوه:

کسب مقام های برتر هنری مهر تاییدی بر توانمندی توانخواهان مرکز اندیشه نوین ابرکوه/ مربی سرود: توانخواهان؛ معلول نیستند کم توان هستند


مدیر مسئول مرکز معلولین ذهنی اندیشه نوین ابرکوه گفت: اگرچه کار با بچه های مرکز سخت می باشد، ولی با تلاش، تکرار و همت خود آنها، می توان به چیزهایی دست نیافتنی دست یافت.

لیلا السادات عظیمی مدیر مسئول مرکز توانبخشی حرفه ای معلولین ذهنی دخترانه اندیشه نوین ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: 2 سال از راه اندازی و فعالیت این مرکز می گذرد و تعدادی توانخواهان دختر از مناطق مختلف شهرستان در اینجا در حال آموزش می باشند.


عظیمی ادامه داد: کیف دوزی، نقاشی روی سفال و رنگ روغن، ربان دوزی، گونی بافی و عروسک دوزی از جمله رشته های است که دختران مرکز اندیشه نوین در یادگیری آنها آموزش می بینند.


وی تصریح کرد: توانخواهان در این مرکز علاوه بر مهارت های فوق، در فعالیت های هنری مختلف مثل تئاتر و سرود نیز مقام هایی را در جشنواره ها به خود اختصاص داده اند. کسب این مقام های برتر معلولیت آنها را رد و توانمندی شان را تثبیت می کند.


مدیر مرکز اندیشه نوین بیان کرد: خواستن توانستن است، پس معلولیت هیچ گاه محدودیت نبوده و نخواهد بود. هر چند کار با این بچه ها سخت و طاقت فرسا می باشد، ولی با تلاش و کوشش، تکرار، تمرین زیاد و همت خود آنها، می توان به چیزهایی دست نیافتنی دست یافت.


مرضیه شکیبا سرپرست گروه سرود مرکز اندیشه نوین عنوان کرد: هیچ گاه به چشم معلول به این بچه ها نگاه نکردم و از به کاربردن این لفظ برای توانخواهان توانمند، حس خوبی ندارم.


شکیبا افزود: این دختران معلول نیستند بلکه کم توان هستند، که می توانیم توانایی هایشان را با تلاش و آموزش تا حدودی به آنها بازگردانیم.


وی ضمن اشاره به رونمایی از فعالیت های هنری این مرکز در هفته معلم، تاکید کرد: گروه سرود مرکز اندیشه نوین تاکنون یا سروهایی همچون: مادر، آهوی دلم و رویا، در سطح شهر اجراهای مختلفی داشته است، که مورد استقبال عمومی هم قرار گرفت.


این مربی ابرکوهی خاطر نشان کرد: توانخواهان توانمند این مرکز با تئاتر «مترسک کوچولو»، در جشنواره تئاتر منطقه ای استان یزد در سال 93 مقام دوم زن را کسب و گروه برتر شناخته شدند، که این تئاتر به کارگردانی اسماعیل اخلاقی اجرا شده بود.


شکیبا گفت: همچنین تئاتر «بی نوایان» به کارگردانی مجید آزادگان در جشنواره منطقه ای استان خراسان رضوی سال 94، جایزه متن برتر تئاتر را از آن خود کرد.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 4.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد