Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

داستان غم انگیز بازار شلوغ و کساد شب عید!

کسبه اشکذر بیش ازهمه کاهش قدرت خرید مردم را حس می کنند/قشر کم‌درآمد تنها نظاره گر قیمت‌ها!


در حالی که ۲ هفته به پایان سال ۹۳ مانده، انتظار می‌رفت بازار کالاهای اساسی و خرید شب عید اشکذر رونق خاصی داشته باشد، اما انگار قدرت خرید اقشار متوسط و ضعیف جامعه آب رفته است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از نسیم صادق، در روزهای پایانی سال علاوه بر خانه تکانی و فراهم کردن مقدمات سال نو باید به فکر نو کردن رخت و لباس و وسایل خانه و خیلی ملزومات دیگر خانواده خود بود، بازاریان  و کسبه و مغازه داران برای رسیدن این روزها لحظه شماری می کنند تا جبران کسادی های ایام دیگر سال را در این روزهای پایانی در بیاورند. اما گویا امسال بر خلاف سالهای پیش خیلی هم بازار آنها داغ نیست.

 

 

بازار شلوغ اما کساد!

وقتی احوال بازار را از کسبه و مغازه داران می پرسی با حال بدی فقط یک پاسخ می دهند و آن کسادی است!

 

 

یکی از فروشندگان صنف آجیل و خشکبار اشکذر در پاسخ به این سوال که وضعیت بازار را در روزهای پایانی سال چطور ارزیابی می کنید، گفت: مردم فقط رفت و آمد دارند و خرید خوبی انجام نمی دهند، اکثرا قدرت خرید ها کم شده و مردم توانایی خرید انواع و اقسام آجیل شب عید را ندارند.

 

وی با اشاره به دو برابر شدن برخی اقلام آجیل و خشکبار گفت: متاسفانه بازار کساد است و همه فقط منتظرند تا به اصطلاح بازار تکانی بخورد.

 

 

 

از پرتقال 5000 تومانی تا سیب 4 هزار و 500 تومانی

 

یکی از کسبه میوه فروش اشکذر که سابقه طولانی در این شغل دارد با اشاره به قیمت میوه ها اهم از پرتقال 5 هزار تومانی و سیب 4 هزار و 500 تومانی، گفت: اکثر مردم فقط برای خرید سیب زمینی و خیار و گوجه به مغازه مراجعه می کنند و خیلی توانایی خرید پرتقال و سیب و موز و اینجور میوه ها را ندارند.

 

وی با بیان اینکه میوه های ویژه بازار شب عید از 25 اسفند به بازار فرستاده می شود گفت: وقتی مردم در مخارج اولیه خودشان مانده اند، مسلما برای خرید میوه کم تر مراجعه می کنند و بیشتر پول خود را صرف هزینه های قبوض و اجاره ها و غیره خواهند کرد.

 

 

 

 

خبری از بازار داغ شب عید نیست!

 

یکی از فروشندگان صنف لوازم خانگی در پاسخ به این سوال که با تورم صفر درصدی اعلام شده، آیا وضع بازار بهبود یافته است، گفت: شاید قیمت اجناس نسبت به ماه های قبل تغییر محسوسی نداشته ولی مردم توانایی خرید ندارند.

 

وی افزود: مردم به مغازه مراجعه می کنند، قیمت می گیرند و می روند و اکثرا نظاره گر اند.

 

این فروشنده تنها راه فروش اجناس خود را قسط بندی های بلند مدت و فروش های چکی عنوان کرد و گفت: فقط در این صورت است که مردم می توانند خریدی از اینجا انجام دهند وگرنه کسی بابت اجناس حاضر نیست پول نقد پرداخت کند.

انتهای پیام/ع




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد