Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه:

۲۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت به کشاورزان ابرکوهی اختصاص یافت


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: امسال ۴۰۰ هکتار از باغ‌ها و اراضی کشاورزی این شهرستان با ۲۶ میلیارد ریال کمک‌های بلاعوض دولت به سامانه‌های آبیاری نوین مجهز شد.

به گزارش سرو ابرکوه، مهدی غیب‌الهی افزود: اجرای سامانه‌های آبیاری تحت فشار در این شهرستان با توجه به شرایط بحرانی آب و افت آب‌های زیرزمینی ضروری است.

او با بیان این‌که برای هر هکتار آبیاری تحت فشار ۱۳۰میلیون ریال هزینه می‌شود اظهار داشت: دولت علاوه بر پرداخت ۵۰درصد کمک بلاعوض برای هر هکتار به کشاورزان خرده‌مالک هم که طرح آبیاری نوین در مزارع خود اجرا کنند، آنان را در پرداخت تسهیلات یاری می‌دهد.

او یادآور شد: تاکنون بیش از ۲۵۰۰ هکتار از باغ‌ها و اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده است و این رقم در سال جاری زراعی به ۴۰۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.

او همچنین گفت: با هدف توسعه محصولات کم آبخواه امسال ۸۰۰۰ مترمربع به سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای این شهرستان افزوده شد.

وی افزود: سطح زیر کشت این محصول از ۷۰ هزار مترمربع به ۷۸ هزار مترمربع افزایش یافته است. او با بیان این‌که ۱۲ نفر از کشاورزان این طرح را اجرا کردند، اضافه کرد: محصولات گلخانه‌ای شامل خیار سبز و سبزیجات است که در مزارع و چهار مجتمع گلخانه‌ای تولید می‌شود.

غیب‌الهی ادامه داد: طرح‌های گلخانه‌ای علاوه بر ایجاد اشتغال و ارزش افزوده، نقش تاثیرگذاری در صرفه‌جویی مصرف آب و تولید محصولات گلخانه‌ای در مناطق کم‌آب و بحرانی در این شهرستان دارد.

تولید روزانه ۶۲۰ تن شیر معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از تولید روزانه بیش از ۶۲۰تن شیر در استان خبرداد و گفت: روزانه ۲۰۰ تن شیر تولیدی مازاد بر نیاز استان به پنج استان کشور صادر می‌شود.

به گزارش اطلاعات، مهندس نادر سلیم در حاشیه بازدید از مجتمع‌های دامداری ابرکوه اظهار کرد: بخشی از شیر تولیدی استان از ۳۰ ایستگاه جمع‌آوری شیر که ظرفیت ۳۶۰ تن در روز را دارد جمع‌آوری می‌شود.

وی اضافه کرد: شیر تولیدی استان توسط ۱۳۰ هزار گاوی شیری که در مناطق مختلف استان پرورش داده می‌شوند تولید و بخش زیادی از آن برای فراوری تحویل ۲۳ کارخانه لبنی استان یزد می‌شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان این‌که در کشور سالانه بیش از ۸ میلیون تن شیر تولید می‌شود، افزود: استان یزد به‌رغم کویری بودن و محدودیت منابع آبی استان جایگاه هجدهم تولید شیر را در کشور دارد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد