Skip to Content

شهردار اشکذر عنوان کرد:

سیستم حمل و نقل شهری اشکذر مطلوب نیست/ ساماندهی مینی بوس های فعال شهری تا یک ماه آینده


شهردار اشکذر با بیان اینکه ساماندهی سیستم حمل و نقل شهری یکی از واجبات روزمره مردم اشکذر است، گفت: این یک واقعیت است که این سیستم از عملکرد مطلوبی برخوردار نیست.

به گزارش خبرنگار نسیم صادق، با وجود اینکه چند سالی است بحث ساماندهی سیستم حمل و نقل شهری در اشکذر مطرح شده اما هنوز شاهد بی ثباتی در این حوزه هستیم. زمانی اوتوبوس های فرسوده و تعداد کم آن ها معضل حمل و نقل اشکذر بود تا اینکه این مشکل با پیوستن خطوط واحد زارچ به ناوگان حمل و نقل اشکذر تا حدودی برطرف شد.

با این وجود بی نظمی حاکم در ساعت رفت و آمد خط واحدهای اشکذر- یزد هنوز که هنوز است مردم شهرستان را آزار می دهد. این بی نظمی در ایام تعطیل هفته به اوج خود می رسد و علت آن نیز عدم مدیریت خطوط توسط سازمان اتوبوس رانی یزد است. در واقع اینطور باید گفت که خطوط واحد اشکذر زیر نظر سازمان اتوبوس رانی یزد فعالیت نمی کنند.!

شهردار اشکذر در همین راستا در گفت وگو با خبرنگار نسیم صادق بر اساس مصوبه جلسه ای که به منظور ساماندهی ناوگان شهری اشکذر در محل فرمانداری شهرستان برگزار شده بود، اظهار داشت: از بین 7 دستگاه خط واحد فعال در شهرستان اشکذر، 2 دستگاه از آن ها متعلق به شهرداری اشکذر است و مابقی به زارچ و رستاق تعلق دارد.

«جعفری پور» شهردار اشکذر با بیان اینکه ساماندهی سیستم حمل و نقل شهری یکی از واجبات روزمره مردم اشکذر است، گفت: این یک واقعیت است که این سیستم از عملکرد مطلوبی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه رانندگان خطوط واحد اشکذر از بلاتکلیفی نحوه فعالیت مینی بوس های موجود در اشکذر شکایت دارند، افزود: طبق مصوبه نشستی که به منظور ساماندهی سیستم حمل ونقل شهری در محل فرمانداری اشکذر برگزار شد، مقرر شد تا مینی بوس های فعال در اشکذر در غالب یک شرکت مینی بوس رانی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: به این صورت که تعداد 10 مینی بوس با تشکیل یک شرکت مینی بوس رانی ازین پس تحت مدیریت سازمان حمل و نقل شهری یزد به فعالیت خود ادامه دهند.

وی دو رویکرد ورود مینی بوس ها به سیستم خطوط واحد اشکذر و یا سرویس دهی خصوصی مینی بوس ها را دو سناریو دیگر برای ادامه فعالیت آن ها برشمرد و گفت: طی فراخوانی که به رانندگان محترم مینی بوس های فعال در اشکذر اعلام شده است، این عزیزان ظرف مدت یک ماه وقت دارند تا برنامه خود را مشخص کنند.

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.