شناسه : 36885929
رئیس شورای شهر یزد:

اجلاس پیرغلامان حسینی در یزد با محوریت فعالیت مردمی برگزار می‌شود


رئیس شورای شهر بیان داشت: بنا بر این بوده که همان طور که همه مراسم مربوط به امام حسین مردمی است، در برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی اصل مردمی بودن حفظ شود و مردم محور باشند.

غلامعلی سفید رئیس شورای شهر یزد در گفتگو با یزد آوا با اشاره به میزبانی یزد از هفدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی  گفت: عشق به امام حسین(ع) در وجود همه شیعیان است. مخصوصاً یزدیها ارادت ویژه ای نسبت به ایشان دارند.  به طوری که در طول سال هیچ روز یاد امام حسین(ع) در شهر یزد تعطیل نمی شود.

وی با اشاره به برگزاری مجالس باشکوه عزاداری در یزد افزود: مردم یزد از این پیشنهاد یعنی برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در شهرشان استقبال کردند. مسئولین، نهادهای عمومی و هیئات دست به دست هم خواهند داد تا این مراسم نیز با شکوه هر چه تمام تر انجام شود. 

این مقام مسئول عنوان کرد: تقسیم کار صورت گرفته و وظایف هر ارگان مشخص شده است. البته بنا بر این بوده که همان طور که همه مراسم مربوط به امام حسین مردمی است، در این اجلاس هم اصل مردمی بودن حفظ شود و مردم محور باشند و تامین هزینه ها از سوی آن ها انجام شود. ولی به خاطر تسهیلگری و همکاری در انجام کارها  هر یک از نهادها  وظیفه ای را به عهده گرفتند. 

رئیس شورای شهر یزد بیان داشت: شهرداری و به ویژه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هم با افتخار وظایف خود برای برگزاری این اجلاس را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به ثمرات حضور مهمانانی از سراسر دنیا در این اجلاس اعلام کرد: قسمت عمده بخش تاریخی یزد ثبت جهانی شده و مردم سراسر دنیا برای بازدید از آن می‌آیند و همه با خاطره خوبی اینجا را ترک می کنند. لذا قرار بر این است که مهمانان و پیرغلامان این اجلاس نیز گشت و گذاری در بافت تاریخی داشته باشند تا هم با روحیه و فرهنگ مردم یزد بیشتر آشنا شده و هم میراث به جا مانده از گذشتگان را ببینند. این کار برای یزد یک تبلیغ بسیار مهم است. این هم نکته مهمی است که جمعیت کثیری از متدینین ما با شهر یزد آشنا شوند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: انشالله اجلاس پیرغلامان حسینی در یزد به خوبی برگزار شود و از این طریق بتوانیم هم رضایت خدا را جلب کنیم و هم ترویج دهنده فرهنگ حسینی یعنی معنویت و اخلاق و مدارای باشیم.

انتهای پیام/

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.