شناسه : 9493792
نايب رئيس فراكسيون زنان مجلس خواستار شد:

ارائه لايحه براي بيمه زنان خانه دار


نايب رئيس فراکسيون زنان مجلس شوراي اسلامي خواستار ارائه لايحه اي براي رسيدگي به موضوع بيمه بانوان خانه دار ازسوي دولت شد.

به گزارش یزد آوا، شهلاميرگلوبيات اظهار داشت: مهم ترين مشکل بيمه بانوان خانه دار نبود منابع مالي مشخص است که با ارائه لايحه، تکليف منابع مالي اين طرح تعيين مي شود.
وي به ايرنا گفت: اين بيمه به منظور پوشش درآمدي بانوان در دوران سالمندي طراحي شده که بيمه گذار پس از پرداخت حق بيمه از مستمري مادام العمر بهره مند خواهد شد.
وي با اشاره به اينکه مجلس شوراي اسلامي سال گذشته براي اجراي اين طرح 100 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: تاکنون گزارشي درخصوص نحوه هزينه کرد اين مبلغ اعلام نشده است.
نماينده ساوه و زرنديه در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در صورت اجراي اين طرح بانوان مناطق محروم و زنان بي سرپرست در اولويت بيمه قرار دارند.
وي بيان کرد: برخي نمايندگان از معاون امور زنان رياست جمهوري درخواست کرده اند تا با ارايه لايحه اي وضع بيمه بانوان خانه دار متاهل و منابع مالي اجراي اين طرح را معلوم کند.
ميرگلوبيات گفت: در بودجه سال 93 فراکسيون زنان مجلس 150 ميليارد تومان براي بيمه 300 هزار نفر از بانوان خانه دار در نظر گرفت که شوراي نگهبان به دليل مشخص نبودن منابع مالي با آن مخالفت کرد.وي افزود: فراکسيون زنان مجلس شوراي اسلامي در مدت فعاليت دولت يازدهم نشست هاي متعددي با مرکز امور زنان رياست جمهوري براي پيگيري بيمه بانوان خانه دار برگزار کرده که هنوز به نتيجه نرسيده و لايحه اي ارائه نشده است.گفتني است لايحه بيمه زنان خانه دار در دولت قبل تدوين شد و سال گذشته بودجه اي براي اجراي آن اختصاص داده شده بود، اما در بودجه سال 93 شوراي نگهبان بر آن ايراد وارد کرد تا دولت لايحه جديدي به مجلس بياورد و از اين پس بيمه زنان خانه دار به صورت قانون اجرايي شود و همه ساله بودجه اي براي اجرايي شدن آن در نظر گرفته شود.پيش از اين معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهور از تهيه پيش نويس لايحه بيمه زنان خانه دار و ارائه آن به دولت خبر داده بود که بايد پس از بررسي در کميسيون اجتماعي دولت و پس از تصويب در دولت به مجلس ارائه مي شد.

منبع: کیهان




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.