شناسه : 9671832
متخصص پوست، مو و زیبایی در مصاحبه با یزد آوا:

استعمال قلیان یعنی خداحافظی با زیبایی پوست/ سرطان لب و حفره دهان از عوارض استعمال قلیان


دکتر محمد ابراهیم زاده متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: نیکوتین موجود در دود قلیان باعث عوارضی همانند پیری زود رس پوست، ایجاد چروک های متعدد بیشتر در نواحی لب، تیره شدن رنگ پوست، ریزش مو و سفید شدن رنگ مو می‌شود.

دکتر محمد ابراهیم زاده متخصص پوست، مو و زیبایی در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا گفت: دود سیگار و قلیان به علت وجود نیکوتین در آن بر روی پوست و مو اثرات منفی دارند.

وی ادامه داد: نیکوتین باعث انقباض و بسته شدن عروق ری می‌شود که در این صورت  جریان خون به پوست کاهش پیدا می‌کند، کاهش جریان خون به پوست و مو عوارضی همانند پیری زود رس پوست، ایجاد چروک های متعدد بیشتر در نواحی لب،  تیره شدن رنگ پوست، ریزش مو و سفید شدن رنگ مو می‌شود.

دکتر ابراهیم زاده عارضه بسیار مهم و جدی در اثر استعمال دخانیات در طولانی مدت را سرطان‌های پوست به خصوص سرطان لب و حفره دهان دانست و تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که اثرات قلیان از  سیگار به مراتب بیشتر است، بعضی از متخصصین هر پک از قلیان را برابر با کشیدن 40عدد نخ سیگار می‌دانند.

وی با بیان اینکه متأسفانه اکنون جوانان ما معتاد به دود قلیان شده اند گفت: توصیه ما این است که به هیچ عنوان از دخانیات استفاده نکنند، دخانیات هم بر روی پوست و هم بر روی ارگانهای  داخلی بدن اثرات منفی دارد که بهترین کار برای پیشگیری حد مصرف و عدم استعمال دخانیات می‌باشد.

متخصص پوست، مو و زیبایی ادامه داد: متأسفانه این اثرات شامل حال افرادی که در تماس با دود سیگار و قلیان نیز هستند نیز می‌شود.

در پایان وی توصیه کرد: افراد به هیچ عنوان در مکان‌های بسته‌ای که دود سیگار یا قلیان وجود دارد قرار نگیرند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.