شناسه : 17710067
رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در یزد:

ایجاد یک شغل با ورود هر 12 گردشگر به ایران/ رشد گردشگری کشور سه برابر میانگین جهانی است


رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور یکی از مهم ترین کارها برای صدور انقلاب و ارزش‌های آن را توسعه صنعت گردشگری در کشوردانست و گفت: حضور گردشگران خارجی در کشور تأثیرات فرهنگی و اقتصادی دارد به گونه ای که به طور معمول هر 8 تا 12 گردشگر که به کشور وارد می‌شوند، یک شغل ایجاد می کنند.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، شورای اداری استان استان با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و اعضای این شورا روز پنج شنبه تشکیل شد.

مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در این نشست یکی از مهم ترین کارها برای صدور انقلاب و ارزش‌های آن و فرهنگ جامعه اسلامی را توسعه صنعت گردشگری در کشوردانست و گفت: حضور گردشگران خارجی در کشور تأثیرات فرهنگی و اقتصادی دارد به گونه ای که به طور معمول هر 8 تا 12 گردشگر که به کشور وارد می‌شوند، یک شغل ایجاد می کنند.

وی افزود: یکی از کارهایی که در حوزه گردشگری صورت می‌گیرد، رصدی است که از مصاحبه این گردشگران پس از بازگشت به کشور خود برای بررسی تأثیرپذیری از فرهنگ ایرانی انجام می‌شود که بیش از 98 درصد این گردشگران از  ذهنیت غلطی که نظام‌های غربی از ایران ترسیم و هنوز به رواج آن می‌پردازند می‌گویند و بعد از سفر به ایران، آن را کشوری کشوری با نظام مستقر، استوار و با اقتدار می‌دانند.

سلطانی فر  گفت: امیدواریم باجاذبه ها و دیدنی های بی نظیری که در زمینه گردشگری در کشور وجود دارد بتوانیم در برنامه داریم که طی  دو برنامه به اهدافی که مقام معظم رهبری در اجری برنامه ششم تبیین کردند و به چشم انداز 1404 برسیم.

وی  خمیرمایه اصلی مبانی اقتصاد مقاومتی را مبارزه با تهدیدهای داخلی و خارجی دانست و گفت: ماهیت اصلی برنامه 5 ساله ششم توسعه، تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی است و همه برنامه هایی که انجام می شود برای  تحقق این مبانی است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: صهیونیست‌ها و متحدان مرتجع منطقه آنها همین الان هم با مصوبات خود در آمریکا سعی دارند که بتوانند جلوی اجرای برجام را بگیرند تا با استفاده از شرایط آشفته منطقه به اهداف خود دست پیدا کنند.

سلطانی فر  کشور با بیان اینکه پیش از کاهش ارزش قیمت نفت در حدود 108 دلار بود اما به شدت این قیمت کاهش پیدا کرد، گفت: هیچ کسی فکر نمی‌کرد که قیمت نفت به حدود 30 دلار برسد و همین کاهش قیمت نفت شرایط ویژه اقتصادی را در کشور ایجاد کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه بخش گردشگری به عنوان بخشی است که اکنون از رکود خارج شده است، افزود: امروز در بخش گردشگری توسط بخش خصوصی شاهد اجرای 900 پروژه با برآوردی معادل 30 هزار میلیارد تومان و  با میانگین پیشرفت فیزیکی 45 درصد هستیم.

سلطانی فر با بیان اینکه بسته پیشنهادی گردشگری با تعداد 1500 پروژه با برآورد 97 هزار میلیارد تومان برای پساتحریم تهیه شده است، گفت: با رویکرد خوبی که در گردشگری وجود دارد، در دو سال گذشته رشد گردشگری کشور 12 درصد یعنی به میزان سه برابر رشد میانگین جهانی بوده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم گردشگری موتور محرکه خروج اقتصاد ایران از رکود باشد، ادامه داد: امیدواریم با ظرفیت خوبی که در یزد وجود دارد و همکاری مسئولان پرونده بافت تاریخی یزد را به گونه‌ای جلو ببریم  که خبر ثبت جهانی این بافت در یونسکو را در سال 2017 اعلام کنیم.

پرونده ثبت جهانی شهر تاریخی یزد برای سال 2017 آماده می شود

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این نشست با اشاره به ثبت جهانی یزد گفت: سه پرونده برای ارسال به یونسکو آماده شده است که پرونده شهر تاریخی یزد یکی از این پرونده هاست.

وی با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی شهر تاریخی یزد برای سال 2017 آماده می‌شود، گفت: تلاش شبانه‌روزی شده که ان‌شاءالله تا آخر هفته آینده این پرونده آماده شده و  به یونسکو ارسال می‌شود.

طالبیان یادآور شد: یزد اولین پرونده شهر تاریخی است که برای ثبت جهانی در کشور به یونسکو ارسال می‌شود و از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است و تا سال 2017  ارزیابی و کمیته‌های مختلفی برگزار می‌شود و کارشناسان در سطح دنیا این پرونده را بررسی می‌کنند تا برای تیرماه سال 96 مطرح شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به پرونده سه قنات  در یزد گفت: با توجه به اینکه پرونده قنات‌ هم برای سال 2016 آماده شده و 3 قنات در این پرونده هم مربوط به استان یزد است، نگاه ویژه‌ای به این استان شده است.

طالبیان قنات را دنیایی از نبوغ در زیر زمین در یزد دانست و گفت: حفظ منظر شهری یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که احتیاج به همدلی مردم و مسئولان دارد.

همه دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات پرشور همکاری جدی داشته باشند

سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان یزد به عنوان اولین شهر خشتی زنده دنیا و دومین شهر تاریخی دنیا محسوب می‌شود گفت: این یک ارزش جهانی از نظر فرهنگی، تاریخی، سبک زندگی، معماری و فن‌آوری‌های زمانه است.

وی با اشاره به ظرفیت های بسیار گسترده گردشگر در یزد ادامه داد: استان یزد به لحاظ بافت خشتی، معماری ها، کویرنوردی و بسیاری از ویژگی‌های مختلف مقصد اول بسیاری از گردشگران و مورد توجه بسیاری از آنهاست.

میرمحمدی  با بیان اینکه از لحاظ میراثی فعالیت‌های گسترده‌ای به ویژه در دوسال اخیر در یزد انجام شده است خاطرنشان کرد: باید امکانات رفاهی و خدماتی ویژه گردشگران در استان یزد افزایش یابد تا گردشگران بتوانند از امکانات بیشتری برخوردار شوند.

وی بهره مندی از جنبه‌های مختلف از جمله اقتصادی، ایجاد اشتغال و انتقال فرهنگ را از جمله مواردی دانست که استان می تواند از حضور گردشگران منفعت ببرد.

استاندار یزد به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌ها برای تحقق برگزاری انتخابات سالم، پرشور و با امنیت شایسته و شکوه بسیار بالا، نسبت به تامین امکانات برای برگزاری انتخابات همکاری کامل و جدی داشته باشند و هیچ گونه  حرکت جانبدارانه ای در ارتباط با کاندیداها انجام نشود و امکانات دولتی مورد استفاده کاندیداها قرار نگیرد و اعتماد سازی انجام شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.