شناسه : 22599225
رئیس سازمان صنعت یزد خبر داد

بررسی 91 پرونده در کارگروه تسهیل تولید یزد


در بیست و هشتمین نشست ستاد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان یزد، 91 پرونده طرح و واحد تولیدی مورد بررسی و رسیدگی برای معرفی به بانک‌ها قرار گرفت.

به گزارش یزد آوا به نقل از فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد عصر امروز با ارائه گزارشی از وضعیت رسیدگی به پرونده‌های مطروحه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: با تاکید و پیگیری‌های دولت، مسائل مرتبط تولید و صنعت در ستاد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدرضا علمدار یزدی ادامه داد: خوشبختانه بانک‌ها تا به امروز با وجود مسائل و مشکلات موجود بر سر راه خود همکاری خوبی با کارگروه تسهیل در طرح رونق تولید داشته‌اند.

وی بیان داشت: خوشبختانه بانک صنعت و معدن یزد که در انتهای جدول رتبه‌بندی قرار داشت با تلاش طی دو هفته به رتبه اول در پرداخت تسهیلات رسیده که نشان از همکاری و همراهی مستمر بانک‌ها دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه از تعداد پرونده‌های مصوب شده و اعلامی به بانک‌ها تاکنون 56 فقره تسهیلات پرداخت شده عنوان کرد: تا کنون بیش از یک هزار و 146 فقره پرونده در این کارگروه مطرح شده است که بانک‌ها باید در روند پرداخت تسهیلات سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

وی ضمن تشکر از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، رتبه پرداخت بانک‌ها را به ترتیب بانک صنعت و معدن، بانک رفاه کارگران و بانک ملی برشمرد و گفت: برخی بانک‌ها که انتظار بیشتری از فعالیت آن‌ها بود نیز رتبه خوبی ندارند و حتی یک فقره نیز پرداخت تسهیلات نداشته‌‌اند.

علمدار یزدی همچنین با انتقاد از عدم مراجعه برخی متقاضیان و یا انصراف از دریافت تسهیلات تصریح کرد: متقاضیان با مراجعه به ما تقاضای تغییر بانک عامل برای دریافت تسهیلات را دارند که باید بانک‌ها در این زمینه تجدیدنظر کنند و طوری برخورد کنند که پروسه کار با معطلی روبرو نشود.

وی ستاد کارگروه تسهیل را بهترین تشکل برای حل مشکلات صنایع برشمرد و اظهار داشت: اکنون که دولت با فراهم آوری زیرساخت‌ها و بسترهای لازم در تعامل با دستگاه‌های مرتبط به دنبال حل مشکلات و رونق در تولید است بانک‌ها نیز باید همراهی بیشتری داشته باشند و تصمیمات خود را سریعتر عملی سازند.

به گزارش فارس، هر یک از بانک‌های عامل در استان در این نشست به ارائه گزارش عملکرد پیرامون تسهیلات پرداختی به متقاضیان پرداختند که مجموعا 56 فقره تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.