شناسه : 13655277
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در یزد:

به جای دریوزگی مقابل ابرقدرت‌ها به خدا اعتماد کنیم/ برخی برای بقای خود حاشیه‌سازی می‌کنند


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: چطور یک رئیس جمهور که نماینده یک ملت و سخنانش تأثیر گذار است، آب خوردن ما را به مذاکرات گره می‌زند، چطور یک شخصیت دیپلمات اینطور آتو به دشمن می‌دهد، کجا آب خوردن ما به دست دشمن است در قرآن هر جا نامی از آب و باران آمده است، خداوند آن را به خود نسبت داده است. به جای دریوزگی در خانه ابرقدرت‌ها، به در خانه خدا برویم.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، حجت الاسلام روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت چهلمین روز ارتحال عالم وارسته آیت الله ابوترابی و چهلم شهید گمنام با اشاره به نقش پر رنگ عالمان مجاهد و از خود گذشته در تاریخ تشیع اظهار کرد: این علما در تمام حوادث سخت و طاقت فرسایی که هر کدام می توانست مکتبی را از ریشه خشک کند توانستند با پیروزی بیرون بیایند و به نقطه عطفی در توسعه جهان تشیع تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه اولین کسی که ملی شدن صنعت نفت را مطرح کرد آیت الله کاشانی بود و مصدق از آخرین کسانی بود که به آن پیوست، در حالیکه این موضوع را به وی نسبت می‌دهند گفت: تاریخ تحریف کننده است چرا که هنوز قلم و پیام امام خمینی(ره) خشک نشده ایشان را تحریف می کنند و به یک فرد لیبرال تنزل دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه عده‌ای به خاطر منافع شخصی از امام(ره) به جای تعریف انقلابی، تعریف لیبرالیست ارائه می‌دهند، یاد آور شد: امام(ره) کسی بود که توانست دماغ استعمارگرانی چون انگلیس و امریکا را که پشت رژیم شاهنشاهی ایستاده بودند به خاک بمالد وحتی  BBC رسانه کثیف و ضد ایرانی اسلامی این جمله را در مورد امام(ره) به کار می‌برد: «مردی که امریکا را بارها تحقیر کرد».

حسینیان خاطرنشان کرد: امام(ره) ایران را به یک قدرت جهانی تبدیل کرد و امریکا تنها هماوردی که می‌بیند ایران و نظام جمهوری اسلامی است و به همین دلیل تمام امکانات خود را در منطقه و جهان را به کار می گیرد تا انقلاب اسلامی را محدود و سرنگون کنند و آن را از چشم ‌ها بیندازند.

وی تصریح کرد: اگر به برخی اقدامات دولتمردان انتقاد می‌شود به خاطر عظمتی است که انقلاب اسلامی دارد، نباید پیام امام(ره) را در دنیای مستضعفان دست کم گرفت، ابر قدرت‌ها از انرژی هسته‌ای ایران نمی‌ترسند بلکه از صدور پیام امام(ره) و انقلاب می‌ترسند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: این که می‌گوییم چرا وزیر امور خارجه با جان کری قدم می‌زند، قدم زدن مشکلی ایجاد نمی‌کند اما اهداف دشمن که می بینیم نگران می‌شویم، غربی‌ها با این اقدامات به مردم یمن، فلسطین، لبنان و غیره می‌گویند ببینید ما بزرگتان را آوردیم و با هم قدم می‌زنیم و شما نیز ناچارید با ما کنار بیایید.

حسینیان  افزود: ما با مذاکره مخالف نیستیم با انعطاف و عقب نشینی نیز برای نیروهای انقلابی مخالف نیستیم چرا که معتقدیم نیروهای انقلابی مانند مجاهدان در صحنه نبرد اگر به بن بست رسیدند باید عقب نشینی کنند و مجددا قدرتمند و مجهز از جای دیگر حمله را آغاز کنند.

وی تأکید کرد: ما با این که مذاکره به عنوان استراتژی مطرح شود مخالفیم، چرا رئیس جمهور باید مذاکرات را فتح بابی برای ارتباط با غرب بداند؟ ما نیاز نداریم که غرب ما را قبول داشته باشد بلکه نیازمند مقبول واقع شدن نزد مستضعفانی هستیم که در این دنیا چشم به انقلاب امام(ره) و رهبری دوخته‌اند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گفتند می آییم تا عزت پاسپورت ایرانی را برگردانیم، اما کار به جایی رسیده که عربستانی که محلی از اعراب ندارد و یک مشت شاه پرخور و گندیده خور برای ما خط و نشان می‌کشند که همه گزینه‌های ما روی میز است!


حسینیان با بیان اینکه دنیا زبان تسامح و تساهل را از ما نمی‌پذیرد، تأکید کرد: همانطور که خود امریکایی‌ها اعتراف می‌کنند، تا زمانی که دست از مکتب و دین خود دست برنداریم، کوتاه نمی آیند.


وی تأکید کرد: مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که اینقدر تحریم‌ها را بزرگ نکنید که دشمن سوء استفاده کند و خیال کند نیازمند غرب هستیم، چطور یک رئیس جمهور که نماینده یک ملت و سخنانش تأثیر گذار است، آب خوردن ما را به مذاکرات گره می‌زند، چطور یک شخصیت دیپلمات اینطور آتو به دشمن می‌دهد، کجا آب خوردن ما به دست دشمن است در قرآن هر جا نامی از آب و باران آمده است، خداوند آن را به خود نسبت داده است.  به جای دریوزگی در خانه ابرقدرت‌ها، به در خانه خدا برویم.


رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی یادآور شد: ما با جهان بینی که پشت مذاکرات هست و هیچ جایگاهی برای خداو حمایت‌های او قائل نیست مخالفیم. اگر یک مکتب واقعی، منطقی و به خدا اتکا بنیان باشد، خدا آن را حمایت می‌کند، مگر امام(ره) با چند یار این نهضت را آغاز کرد و اکنون غرش هواپیماها و موشک‌های نظام اسلامی و سخنان رهبری در دنیا طنین افکن شده است.


حسینیان با اشاره به شکست عربستان در حمله به یمن و نرسیدن به خواسته‌هایش افزود:  خداوند ساکت ننشسته، شجاعت و صبوری می‌دهد و مردم و مستضعفان را حمایت می‌کند.


وی با بیان اینکه چرا باید رهبری عنوان کنند که من اجازه بازرسی از مراکز نظامی و  هسته ای را نمی‌دهم؟ تأکید کرد: نکند خدایی نکرده رهبری را در این میان تنها بگذاریم، غربی‌ها تنها به دنبال تحقیر ملت ایران هستند و ملتی که تحقیر شود هر فرمانی را می‌پذیرد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با اینکه انرژی آینده کشور ما به علم و تکنولوژی هسته‌ای وابسته است برخی آنقدر آن را بی ارزش جلوه می دهند به گونه‌ای که باید همه دستاوردهایمان از نظر آنها ببخشیم و یا آنها را دور بیندازیم.


حسینیان با انتقاد از دولت مردان در گره زدن همه مشکلات کشور به مذاکرات ادامه داد: چرا به جای پرداختن به مسائل مهم کشور چون اقتصاد ، تنها خود را به مذاکرات پیوند زدیم و برای بقای مدیریتی خود حاشیه درست کنیم و مواردی چون ممنوع التصویر نبودن شخصی یا مسائلی پوچ و هیچ را به میان بیاوریم.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.