شناسه : 23566612
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری یزد خبر داد

بیش از 7,400,000,000 ریال، درآمد شهرداری یزد از عوارض خودرو


مدیر درآمدهای عمومی شهرداری یزد گفت: درآمد شهرداری یزد در پنج ماهه امسال از محل دریافت عوارض خودرو سواری، اتوبوس و موتورسیکلت بیش از 7 میلیارد و 400 میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 80 درصدی روبرو بوده است.

به گزارش یزد آوا، کلیه خودروها به دلیل تردد و عبور و مرور در سطح شهرها به صورت سالیانه عوارض پرداخت نمایندو از آنجایی که شهرداری ها به عنوان متولی امور شهری می باشند جهت انجام طرح های عمرانی ، خدماتی و رفاهی مانند آسفالت و خیابان سازی ، جدول گذاری و .... و سهولت در رفت و آمد خود روها این عوارض را به توجه به مدل و سال ساخت خودروها اخذ می‌کند.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدآوا، با بیان اینکه عواض خودرو به صورت سراسری هر ساله و به میزان یک و نیم در هزار قیمت خودرو دریافت می‌شود، گفت: این عوارض صرف هزینه آسفالت خیابان‌ها، احداث پارکینگ و غیره در شهر می‌شود.

علی محمد مرتضایی  میزان درآمد شهرداری یزد از محل دریافت عوارض خودروهای سواری  در سال گذشته را بیش از 10 میلیارد و 500میلیون ریال  و میزان در آمد عوارض اتوبوس و موتورسیکلت را بیش از 500 میلیون ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه  در پنج ماهه نخست امسال نیز درآمد شهرداری از محل دریافت عوارض خودروهای سواری بیش از 7 میلیارد و 100 میلیون و عوارض اتوبوس و موتورسیکلت بیش از 360 میلیون ریال بوده است گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که برای خودروهای سواری بیش از 3 میلیارد و 760 میلیون و برای اتوبوس و موتورسیکلت بیش از 280 میلیون ریال بوده به ترتیب با افزایش تقریبا 90 درصدی و 30 درصدی مواجه بوده است.

مرتضایی اظهار داشت: مجموع درآمد شهرداری یزد در پنج ماهه امسال از محل دریافت عوارض خودرو سواری، اتوبوس و موتورسیکلت بیش از 7 میلیارد و 400 میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 80 درصدی روبرو بوده است.

انتهای پیام/ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.