شناسه : 37182771
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:

بیمه 70درصد یزدی ها لبه تیغ بحران/قدردان بیمه سلامت هستیم


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم استان یزد و مراجعه کنندگان مراکز پزشکی با توجه به صنعتی بودن دارای بیمه تامین اجتماعی هستند به دلیل تاخیر در پرداخت‌ها بسیار به مشکل برخورد کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار یزدآوا، محمدرضا میرجلیلی در مراسم تقدیر از پزشکان و موسسات تشخیص درمانی  و بیمه شده برتر بیمه سلامت استان یزد گفت: امنیت و توسعه اجتماعی دو رکن هر جامعه‌ای هستند و برای توسعه پایدار نیاز به رفاه اجتماعی است که بیمه خدمات درمانی یکی از ملزومات مهم کسب رفاه اجتماعی در جامعه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدافزود: طبق آمار اعلام شده بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند و متاسفانه در دوره‌ای به صندوق‌های بیمه دست اندازی شد و با عنوان کمک افرادی را به صورت رایگان عضو بیمه کردند که سرانه آن از طرف دولت پرداخت نشد  لذا این بیمه‌ها به مشکل برخورد کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر بیمه‌ها وضعیت بهتری پیدا کردند بویژه بیمه سلامت که با همراهی و به روز رسانی در پرداخت‌ها یاری رسان بخش پرشکی استان یزد است.

میرجلیلی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم استان یزد و مراجعه کنندگان مراکز پزشکی با توجه به صنعتی بودن دارای بیمه تامین اجتماعی هستند به دلیل تاخیر در پرداخت‌ها بسیار به مشکل برخورد کرده‌ایم اما خوشبختانه بیمه سلامت در استان بسیار خوب عمل کرده و قدردان پرداخت‌های به روز و حمایت‌های آنها هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه در بیمه روستاییان نیز بیمه سلامت وارد شده لذا در زمینه پیشگیری بخش زیادی از همکاری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه را به همراه دارد  که باعث شده بخشی از هزینه‌های پزشک خانواده و پزشکان روستایی از این محل پرداخت شود که کمک بسیار زیادی در بخش پیشگیری بیماری دارد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.