شناسه : 13966082
به مناسبت فاجعه 12 تیر 1367؛

تصاویری از حمله ناو امریکا به هواپیمای ایرانی


١٢ تیرماه سال ١٣٦٧ یک ناو جنگی آمریکا به نام «وینسنس» به فرماندهی «ویلیام راجرز»، با شلیک دو فروند موشک، هواپیمای مسافربری «ایرباس» ایران را بر فراز خلیج فارس مورد هدف قرار داد و ٢٩٠ مسافر این هواپیما به شهادت رسیدند.

به گزارش یزد آوا، ١٢ تیرماه سال ١٣٦٧ یک ناو جنگی آمریکا به نام «وینسنس» به فرماندهی «ویلیام راجرز»، با شلیک دو فروند موشک، هواپیمای مسافربری «ایرباس» ایران را بر فراز خلیج فارس مورد هدف قرار داد و ٢٩٠ مسافر این هواپیما به شهادت رسیدند. در میان سرنشینان هواپیما، ٦٦ کودک زیر ١٣ سال، ٥٣ زن و ٤٦ تن تبعه کشورهای خارجی نیز حضور داشتند.

مقام‌های آمریکا پس از سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران،برای توجیه این جنایت نابخشودنی، دلایل ضد و نقیضی عنوان کردند و کوشیدند این اقدام خصمانه را یک اشتباه قلمداد کنند. اما با توجه به مجهز بودن کشتی جنگی وینسنس به پیشرفته‌ترین سیستم‌های راداری و رایانه‌ای و هم چنین مشخص بودن نوع هواپیمای درحال پرواز، مشخص شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام، کاملاً خصمانه بوده است. با این حال مقام‌های آمریکایی پس از چندی، در توهینی آشکار به ملت ایران، بر گردن ویلیام راجرز فرمانده ناو وینسنس مدال شجاعت انداختند و بدینگونه حمایت رسمی خود را از این جنایت اعلام کرده و حقوق بشر آمریکایی را یکبار دیگر رونمایی کردند.






رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.