شناسه : 36216600
وزیر ورزش در یزد:

جسارت سپردن امور به جوانان را داشته باشیم


وزیر ورزش و جوانان گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس به جوانان اعتماد شد و فرماندهان جوان جنگ توانستند طلایی ترین دوران را در تاریخ کشور و دفاع مقدس رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، وزیر ورزش و جوانان در چهارمین کنگره علمی مسائل اجتماعی جوانان که به میزبانی یزد برگزار شد، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، جوانان به عنوان اصلی ترین و مهم ترین عامل توسعه پایدار همواره مورد عنایت و توجه مسئولان و دست اندرکاران نظام بوده اند.

*مطالبات جوانان از دغدغه های اساسی مسئولان بوده

«مسعود سلطانی فر» افزود: پاسخگویی به نیازها و مطالبات جوانان همواره از دغدغه های اساسی نظام بوده به طوری که توجه به موضوع جوانان و تلاش برای رفع چالش های فراروی آنان در تشکیل و اجرای سیاست ها و برنامه های بلند مانند سند چشم انداز و... اولویت خاصی داشته است.

وی تصریح کرد: از منظر رهبر انقلاب مسئله جوانان یک موضوع ملی است و آحاد مردم باید برای استفاده از این ظرفیت همه تلاش خود را بکار ببندند؛ در بیانیه راهبردی رهبر انقلاب موسوم به گام دوم بیشترین مطالبه و تاکید در زمینه جهاد علمی و ارتقا سطح علمی توسط جوانان و استفاده از ظرفیت مدیریتی، نشاط و خستگی ناپذیری جوانان بوده است.

وی همچنین نگاه ویژه ریاست جمهور به جایگاه جوانان را یادآور شد و اذعان داشت: رییس جمهور در طول 5 سال گذشته در تمام مناسبت‌ها و جلسات مختلف و برنامه‌ریزی‌ها، پرداختن به مسائل جوانان از جمله اشتغال، ازدواج، حفظ منزلت اجتماعی و تامین مسکن را مورد توجه قرار داده‌اند.

 

*تعمیق باورهای مذهبی بسیاری از مشکلات جوانان را رفع می کند

سلطانی فر در تشریح چالش های پیش روی جوانان گفت: کم توجهی به موضوع مهم مهارت‌آموزی در نظام دانشگاهی سبب تاخیر در ورود جوانان به بازار کار و در نتیجه بالا رفتن سن ازدواج و تاخیر در آن و همچنین افزایش آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان شده است.

وی اضافه کرد: پایین بودن تقاضای کار و مشارکت اقتصادی و به تبع آن نرخ مشارکت جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی را به دنبال داشته است و در کنار آن رفتارهای پر خطر در گروهی از جوانان در مناطق روستایی و حاشیه شهرها بخش عمده ای از مشکلات جوانان است.

وزیر ورزش و جوانان با برشمردن 15 عنوان از چالش های پیش رو جوانان، ادامه داد: به شدت بر این باوریم که تعمیق باورهای مذهبی می تواند به رفع بسیاری از مشکلات جوانان کمک کند و ضعف باورهای اعتقادی و اخلاق به شدت در این زمینه مشکل ساز است.

 

*جوانان دفاع مقدس را به طلایی ترین دوران کشور تبدیل کردند

سلطانی فر با تاکید دوباره بر نقش کلیدی جوانان تصریح کرد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس به جوانان اعتماد شد و فرماندهان جوان جنگ توانستند طلایی ترین دوران را در تاریخ کشور و دفاع مقدس رقم بزنند، امروز نیز باید جوان باوری مسئولان ما به عنوان یکی از تاکیدات رهبری مدنظر باشد و باید این جسارت را داشته باشیم که امور را به جوانان بسپاریم.

وی، رفع محرومیت های فرهنگی در روستاها و مناطق حاشیه ای، مطالعه و بررسی قوانین مرتبط با جوانان، تهیه و تدوین برنامه جامع ساماندهی امور جوانان با عنایت به نقش دستگاه های مختلف، توسعه مشارکت اجتماعی جوانان از طریق صدور مجوز و اعتبارنامه نزدیک به 2300 سازمان مردم نهاد جوانان و فعال کردن و توانمند کردن آنها را از دیگر اقدامات دانست که برای رفع مشکلات جوانان در دستور کار وزارت ورزش و جوانان است.

انتهای پیام/*

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

محتوا با برچسب دهیار اکرمیه.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد

گفتگو گفتگو

محتوا با برچسب دهیار اکرمیه.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد

گزارش گزارش

محتوا با برچسب دهیار اکرمیه.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد