شناسه : 13965476
در سالگرد شهیدآیت‌الله صدوقی و فرزند برومندش مطرح شد:

دست‌هایی که قصد بیرون‌راندن آیت‌الله صدوقی(ره) از صحنه داشتند/ هرگز از مرحوم صدوقی دروغی شنیده نشد


حجت الاسلام رستگاری در مراسم سی و سومین سالگرد شهادت آیت الله صدوقی(ره) و چهارمین سالگرد ارتحال فرزند برومندش به بیان خاطراتی از این دو بزرگوار پرداخت.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، مراسم سی و سومین سالگرد شهادت آیت الله صدوقی(ره) و چهارمین سالگرد ارتحال فرزند برومندش شیخ محمد علی صدوقی شب گذشته با حضور مسئولان و مردم قدرشناس دارالعباده برگزار شد.

شهید صدوقی و فرزندش مصداق صادقین بودند

حجت الاسلام محمود رستگاری در این مراسم با اشاره به لقب صدوق این پدر شهید و پسر بزرگوار اظهار کرد: با دقت در قرآن متوجه می‌شویم که واژه صدوق و مشتقات آن 153 بار در قرآن آمده است و خداوند زمانی که ویژگی خلقی انبیاء، ائمه اطهار و پیروان راه آن‌ها را بیان می‌کند آن‌ها را به عنوان صادق، صدیق و صدیقین معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه صدیق کسی است که هرگز دروغ نگفته و سخن و عملش با هم مطابقت دارد، گفت: شهید آیت الله صدوقی(ره) پدری مجتهد، فرزانه، وارسته و عالمی مجاهد بود که از مصادیق مسلم صدیق و صادقین بود و نیز به شهادت دوستان نزدیک شیخ محمد علی صدوقی، از فضایل وی این بود  که در زندگی یک دروغ از او شنیده نشده است.

این استاد و پژوهشگر قرآنی از قول یکی از بزرگان عنوان کرد: آیت الله صدوقی یک مجتهد،  عالم و استاد بود و 90 درصد از فضلای قم که برخی از آن‌ها در رشته مرجعیت هستند شاگرد شهید صدوقی در قم چه در دروس سطح و چه در دروس خارج بودند.

دست‌هایی که قصد بیرون‌راندن آیت‌الله صدوقی(ره) از صحنه داشتند

رستگاری ادامه داد: همچنین یک دیگر از علما می گفت اگر آیت الله صدوقی از قم به یزد هجرت نمی‌کرد در زمان خودش کمتر از مراجع آن زمان نبود و من نگرانم هجرت آیت الله صدوقی از قم به یزد  به خاطر دست‌هایی باشد که می‌خواستند  رقیب را از صحنه بیرون کنند.

وی گفت: تمام امور مالی در زمان آیت الله بروجردی  به عهده شهید آیت الله صدوقی بود و آیت الله بروجردی این تعبیر را از ایشان داشتند که من همانکونه که به چشمم اعتماد دارم به آیت الله صدوقی نیز اعتماد دارم.

نفوذ بالای شهید صدوقی(ره) در بین مردم 

این استاد و پژوهشگر قرآنی با اشاره به نفوذ آیت الله صدوقی در بین مردم قم و یزد از قول یکی از فضلا گفت: بعد از  امام(ره)، آیت الله صدوقی بیشترین نفوذ را بین مردم، فضلا و انقلابیون داشت؛ ایشان چه در زمانی که در قم حضور داشتتند و چه در زمانی که در یزد به سر می‌بردند، پناه طلاب و علما بودند.

غبطه خوردن  آیت الله اشرفی اصفهانی به حال آیت لله صدوقی(ره)

رستگاری با اشاره به حضور خود در لحظه شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی در محراب گفت: من آن روز سخنران قبل از خطبه‌ها بودم و قبل از سخنرانی، آیت الله اشرفی اصفهانی به من گفت«آیت الله صدوقی(ره) به من لطف عجیبی داشت از دورانی که در قم بودیم پناه، رفیق و دوست من بود و در این اواخر هر موقع گرفتار می‌شدم نمی‌دانم از کجا متوجه می‌شد و به کرمانشاه می‌آمد و به من کمک‌های جدی می‌کرد؛ افسوس که این رفیق با عزت به مقام شهادت رسید و من پیر ناتوان اینجا مانده‌ام، خدا کند من هم به صدوقی متصل و  مرتبط شوم»؛ که بعد از سخنرانی بنده قبل از خطبه‌ها، یک منافق آیت‌الله اشرفی را به آغوش گرفت و ایشان از شدت انفجار به چندین متر آن طرف پرت شد.

حلم و بردباری مرحوم شیخ محمد علی صدوقی

وی همچنین با بیان اینکه من هم سن شیخ محمد علی صدوقی فرزند بروند آیت الله صدوقی هستم، یادآور شد: وی در سن نوجوانی یا جوانی بود که به قم آمد؛ چهره‌اش زیبا، بشاش و دیدنی بود و بین طلاب مدرس خان می‌درخشید، جاذبه عجیبی داشت، فردی متین و دوست داشتنی بود و من از همان موقع به او علاقمند شدم.

رستگاری افزود: مرحوم شیخ محمد علی صدوقی به شهادت دوستان نزدیکش در حد اعجاز حلیم و بردبار بود و بعد از مرحوم آیت‌الله خاتمی در شرایط خطیر مسئولیت امام جمعه را به عهده گرفت، راه پدر را ادامه داد و حتی از پدرش موفقیت‌های گسترده‌تری داشت.

وی در بیان دیگر ویژگی‌های مرحوم صدوقی ادامه داد: وی به همه اقشار و جریان‌ها احترام می‌گذاشت و با وجود اینکه شاهد رفتارهای زشتی نسبت به خود بود هرگز خم به ابرو نمی‌آورد.

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.