شناسه : 39295460
شهردار یزد:

ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در یزد/ تفکیک زباله در یزد عملیاتی می‌شود


عزیزی گفت: ساماندهی نخاله‌های ساختمانی از اقداماتی بود که سال‌ها در شهر یزد مغفول مانده بود که هم‌اکنون ساماندهی آن به طور کامل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، جمال‌الدین عزیزی پیش از ظهر امروز در نشست مسئولین و نهادهای حامی محیط زیست شهری یزد گفت: شهرداری یزد با رویکردی که در ارتباط با حفظ محیط زیست دارد برنامه‌های متعددی در بخش‌های مختلف شهرداری به اجرا گذاشته و به نتیجه رسانده است که هر کدام از آنها بخشی از رسالت در زمینه محیط زیست را به انجام رسانده است.

وی در خصوص بحث ساماندهی نخاله‌های ساختمانی عنوان کرد: این موضوع یکی از کارهایی بود که سال‌ها در شهر یزد مغفول مانده بود که هم‌اکنون ساماندهی آن به طور کامل انجام شده است و ثبت نام کامیون‌ها انجام‌گرفته و به صورت کنترل شده و ساماندهی شده پسماندهای ساختمانی حمل و منتقل می‌شود.

شهردار یزد گفت: خوشبختانه پس از سالها موضوع احداث یک خط پردازش پیشرفته برای پردازش زباله‌ها به مرحله عملیاتی رسید و قرارداد آن منعقد شد و الان در مرحله بسیار خوبی است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک افتتاح شود این خط توسط متخصصان داخلی با تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا ساخته شده و امیدواریم شرایط به نحوی باشد که برای اولین بار در شهر یزد بتوانیم به صورت عملیاتی تفکیک زباله‌ها را انجام دهیم.

عزیزی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که به بحث محیط زیست و حفاظت منابع برمی‌گردد بحث تفکیک آب شرب از آب مورد استفاده در فضای سبز شهری است که در یک سال گذشته اقدامات و پروژه‌هایی خوبی انجام شد و بالغ بر 10 میلیارد تومان در این زمینه هزینه کردیم و الان تقریباً نزدیک به 100 کنتور آب شرب از آب مورد استفاده در فضای سبز جدا شده است که هم در کاهش مصرف آب شرب و هم در حفاظت محیط زیست تأثیرگذار است.

وی در خصوص حمل و نقل پاک نیز گفت: این موضوع همیشه در دستور کار شهرداری‌ها جهت کاهش آلودگی‌های هوا بوده است و سال گذشته اتوبوس‌هایی که برای یزد خریداری کردیم دارای استاندارد یورو چهار بودند و تعدادی از اتوبوس‌های مستهلک نیز بازسازی شده و به لحاظ استانداردهای آلایندگی ارتقا پیدا کرده‌اند.

عزیزی عنوان کرد: هم اکنون 35 کیلومتر مسیر استاندارد دوچرخه‌سواری را در شهر یزد ایجاد کردیم و خوشبختانه مورد اقبال همشهریان قرار گرفته است و طرح‌های شهرداری تا مرز 50 کیلومتر برای مسیر دوچرخه‌سواری نیز آماده است و منتظر مصوبات مختلف هستیم، با حرکتی که آغاز شده حمل و نقل پاک و تردد با دوچرخه در شهر یزد گسترش می‌یابد و تلاش‌ها برای اتصال این مسیرها نیز در حال انجام است تا استفاده از مسیرهای دوچرخه ضمن استفاده لحاظ تفریحی و ورزشی از آن، مورد استفاده واقعی تردد هم قرار بگیرد.

شهردار یزد گفت: یکی از اقداماتی که در ارتباط با ساماندهی فضاهای شهری از شهرداری درخواست شده بوده است و طی یک سال گذشته اقدامات لازم برای آن انجام گرفته است ساماندهی مراکز ذبح دام در محلی که به عنوان کشتارگاه سابق و در محله صدرآباد بود است که تلاش همه دستگاه‌ها را می‌طلبید که با محوریت شهرداری این ساماندهی انجام گرفت و بیش از 100 مرکز نگهداری و ذبح دام در این محل‌ها بسته شد و به محل‌های دیگر منتقل شد.

عزیزی در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد در شهر یزد نیز گفت: این موضوع مورد درخواست بسیاری از همشهریان بوده و هست و از چالش‌های اجتماعی شهر محسوب می‌شود که با راه‌اندازی کمپ پناه برای نگهداری سگ‌های ولگرد این موضوع در فاز اول ساماندهی خوبی پیدا کرده است و امیدواریم که در آینده شرایط به‌گونه‌ای باشد که کمترین مشکل را در این زمینه در سطح شهر داشته باشیم.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.