سند 2030 با فرهنگ ايرانی- اسلامی مغایرت دارد
به گزارش یزد آوا، رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد درگفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ با اشاره به جزئیات سند 2030 گفت: سند 2030 یک سند بین المللی یونسکو است که اهداف بلند مدتی را تا سال 2030 برای آموزش همگانی در جهان ترسیم کرده است، با این خصوصیت که روحیات حاکم و چشم انداز این سند یک چشم انداز بین المللی عاری از اعتقادات مذهبی است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد رضا ابویی با بیان اینکه سند 2030 یک تعهد بینالمللی در حوزه فرهنگ و آموزش وپرورش است، اظهار داشت: متأسفانه صرفا مباحث آموزشی در این سند مورد نظر طراحان این سند بوده است و همچنین متن این سند با فرهنگ ايرانی- اسلامی مغایرت دارد.
وی با تأکید بر اینکه آموزش بدون تزکیه و تربیت از منظر اسلام و فرهنگ شیعه و ایرانی یک نقض غرض و نوعی ناهنجاری است، افزود: با دقت به جزئیات این سند روشن میشود که اجرای این سند نوعی تلاش بین المللی برای یکسانسازی و همسانسازی آموزش در جوامع بین المللی است که عمدتا نظارت و استیلای بر جوامع دیگر است.
دکتر ابویی تصریح کرد: در متن این سند از جمله مطالبی که وجود دارد این است که کشورهایی که متعهد می شوند باید تمام اطلاعات آموزشی، ذخایر، نخبگان علمی و دانستههای خود را به یونسکو معرفی کنند و ناظران اینگونه اطلاعات را رصد میکنند، که این مطلب با عقل، درایت و حکمت ناسازگار است.
وی در خصوص تعارضات این سند با رشد نظام تعليم و تربيت اذعان کرد: سند 2030 برای کشورهایی که برای خود فرهنگی قائل نیستند نوعی خدمت است ولی برای کشوری که دارای کارشناسان برتر هستند، سندی برتر از این سند وجود دارد و نباید به سند بیگانهای که در ردیف سند خودمان نیست استناد و تکیه شود.
رئیس بنیاد نهج البلاغه استان با تاکید بر اینکه تهیه سند ملی آموزش 2030 با اصول قانون اساسی نیز در تعارض است، افزود: این سند از مجاری قانونی خود عبور نکرده و مطابق اصل 76 قانون اساسی که کلیه اسناد بین المللی و توافق نامهها باید به امضا و تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد این اصل زیر پا گذاشته شده است؛ در صورتی که قوه مجریه باید حافظ و مجری قانون اساسی باشد.
دکتر ابویی اذعان کرد: نکته فاجعهبار اینجاست متاسفانه علیرغم ادعای دفاع از حقوق شهروندی و رونمایی از سند آن، محرمانهسازی بسیاری از مسایل برای مردم، دور زدن نهادهای قانونی کشور و دادن تعهدات بینالمللی مغایر با قوانین و ارزشهای کشور و و تکیه بر داشتهها و فرهنگ بیگانه جزو اتفاقاتی است که طی سالهای گذشته شاهد آن بودیم، در حالیکه دانستن حق مردم است.
وی خاطرنشان کرد: حق جامعه است بداند سند 2030 متضمن منافعی برای کشور است یا موجب تعارضات بین نسلی و انحراف نسل آینده کشور میشود و هویت ایرانی - اسلامی را هدف قرار داده است.
رئیس بنیاد نهج البلاغه استان ادامه داد: اما سند آموزش 2030 چیست که رهبر انقلاب نسبت به آن واکنش نشان دادند و فرمودند: جمهوری اسلامی ایران تسلیم سندهایی مانند 2030 یونسکو نخواهد شد؛ که با این اعتراض و وتوبیخ رهبر معظم انقلاب حجت بر همگان تمام میشود.
دکتر ابویی خاطرنشان کرد: نکته فاجعهبار اینجاست که علی رغم اعتراض، توبیخ و غیر شرعی خواندن این اقدام توسط رهبر انقلاب عدهای درصدد توجیه و دفاع و فراکنی در این مسیر برآیند و از رهبری و ملت عذرخواهی نکنند.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط:
- یزد میزبان همایش ملی معارف قرآن در نهجالبلاغه/ارسال بیش از 70 مقاله به دبیرخانه همایش
- داستان قبیله یهودیان بنی نضیر، مایه سرمشق همه خردمندان/ لزوم پاسخ محکم به دشمنان در برابر شکست تعهدات
- سند ۲۰۳۰ راه جاسوسی غربیها در تمام شئون کشور است/ چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس از امضای این سند بیخبر بودند؟
- شعبان؛ بهترین فرصت برای خودسازی است/ مناجات شعبانیه؛ مقدمه وآرایشی برای مهمانی خدا
- معرفت و دشمن شناسی لازمه پاسداری از نظام اسلامی/ جانباز؛ عالیترین مقام همدوش شهادت فی سبیلالله است
- به روحانی گزارشات کذب میرسد و نه به رهبری!/ سخنان مسئولین دولتی در خصوص سند 2030 عوام فریبی است
- همایش ملی معارف قرآن در نهجالبلاغه برگزار میشود
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|