شناسه : 36429819
رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد:


امروز تقابل 133 تحت نظارت شهرداری و1833 تحت نظارت صنعت و معدن به یک مشکل تبدیل‌شده و ما هیچ نظارتی بر تاکسی‌تلفنی‌ها نداریم.

به گزارش یزدرسا، محمدرضا شفیعی در صد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر یزد بابیان اینکه در سال‌های اخیر یارانه دولت به شهرداری‌ها صفر شده و هیچ‌گونه اعتباری به آنان پرداخت نمی‌شود گفت: در ابتدای سال گذشته عمر اتوبوس‌های شهری ما 13.1 سال  بوده که با تلاش‌هایی که درزمینهٔ خرید چند دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس صورت گرفت این مدت دراواخرسال به 11.5 سال کاهش‌یافته است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد در ادامه با اشاره به نوسانات شدید بازار در سال گذشته گفت: با توجه به قطع بودجه دولتی و گران شدن سرسام‌آور وسایل نقلیه، سازمان برای نوسازی شبکه حمل‌ونقل عمومی با مشکل مواجه ایم به‌طور مثال  اتوبوسی که در سال گذشته باقیمت 625 میلیون تومان خریداری کردیم الآن در حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت دارد و این درحالی است که هزینه بازسازی اتوبوس‌های شهری با نصب کولر و سیستم دیزلی در حدود 150 میلیون تومان برای هر دستگاه بوده وقطعا این اقدام به‌صرفه‌تر خواهد بود.

شفیعی افزود: درزمینهٔ تاکسی نیز با همین مشکل روبرو هستیم به‌طوری‌که درحال حاضر 1500 دستگاه تاکسی گردشی در یزد با عمر 15 سال وجود دارند که علی‌رغم مساعدت‌های گذشته دولت درزمینهٔ تأمین قطعات،لاستیک و تعویض تاکسی‌های فرسوده متأسفانه  دولت،ایران‌خودرو و گمرک همکاری لازم را نداشته و هیچ‌گونه حمایتی در این زمینه انجام نمی‌دهند.

وی عدم وجود یک‌نهاد برای صدور فعالیت تاکسی‌های شهری را از دیگر مشکلات سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه وزارت کشور و صنعت و معدن هنوز به یک تصمیم واحد برای صدور مجوزها نرسیدند و امروز تقابل 133 تحت نظارت شهرداری و1833 تحت نظارت صنعت و معدن به یک مشکل تبدیل‌شده و ما هیچ نظارتی بر تاکسی‌تلفنی‌ها نداریم.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد فرسوده بودن ناوگان،نداشتن کولر،نبود محدودیت‌های ترافیکی و خیابان یک‌طرفه در شهر را ازجمله دلایل عدم استقبال مردم از ناوگان عمومی برشمرد و اضافه کرد: در شهر یزد 1095 مینی‌بوس تردد می‌کنند که 83 درصد آن‌ها فرسوده بوده و  عمر بالای 28 سال دارند

شفیعی در پایان در خصوص برنامه‌های این سازمان در سال جاری هم گفت: در سال 98 بحث نوسازی ناوگان،ساخت سرپناه ایستگاه‌های اتوبوس،دریافت وام، نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی،کولر دار کردن اتوبوس‌های  شهری،هوشمند سازی ایستگاه‌های اتوبوس و واگذاری خطوط شهری را به بخش خصوصی دردستور کارداریم.

انتهای پیام/ح




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.