شناسه : 38325392
رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد:

عزاداری امام حسین(ع) با هیچ حسنه دیگری قابل مقایسه نیست


حجت الاسلام دکتر محمدرضا ابویی گفت: عزاداری اباعبدالله علیه السلام با هیچ حسنه و مستحب دیگری نه تنها قابل جایگزنی نیست بلکه قابل مقایسه هم نیست.

حجت الاسلام دکتر محمدرضا ابویی در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، اظهار کرد: عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام سنتی است که مطابق اعتقادات و روایات یک قانون مذهبی تشریفاتی یا یک آیین صرفا متعلق به مذهب شیعه نیست بلکه بنا بر اعتقاد ما مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه السلام از روز ازل یعنی از روز اول خلقت آدم ابوالبشر شروع شده و حتی عالم جن و فرشتگان نیز همه در عزای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند.

وی ادامه داد: عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام با هیچ حسنه و مستحب دیگری نه تنها قابل جایگزنی نیست بلکه قابل مقایسه هم نیست در واقع دیگرحسنات و امور خیر در شان و منزلتی نیستند که با عزای سیدالشهدا(ع) مقایسه شوند و چنانچه عزاداری امام حسین(ع) مانند سال‌های گذشته با شور و نشاط واستقبال عمومی هر چند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک برای عموم شرکت کنندگان و پرهیز از شرکت افراد مشکوک به کرونا در مجالس باشد در درون این جلسات هزاران کار خیر دیگر نیز شکل می‌گیرد.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه استان یزد افزود: به تعبیر دیگر اگر مجالس و محافل عزاداری امام حسین(ع) برگزار شود آن وقت سایر اموری که پیشنهاد می‌کنند که جایگزین عزاداری اباعبدالله(ع) شود مثل آزادی زندانیان، رسیدگی به فقرا، تامین نیازمندی‌های بهداشتی و ... را نیز می‌توان در ضمن برگزاری این مجالس تامین کرد و همیشه شرکت گنندگان در مجالس عزای حسینی هر کدام به نوبه خود در کارهای خیر چه به لحاظ بانی خیر بودن در برگزاری مراسم و چه انجام دیگر امور خیر به عشق امام حسین(ع) شرکت دارند.

ابویی تصریح کرد:  سایر اموری که جامعه نیازمند آن است را می‌توان از درون اجتماع عظیم عزاداران حسینی استخراج کرد و معمولا اموری که جایگزین مجلس امام حسین شود یا ضعیف عمل می‌شود یا اصلا انجام نمی‌گیرد. لذا خیر امت و جامعه در این است که عزاداری اباعبدالله الحسین با شورو نشاط  ولو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و هم زمان برای امور خیریه‌ای که نیازمند مشارکت عموم است از این حضور اجتماعی بی بدیل استعانت شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.