شناسه : 34917993
رئیس دانشگاه یزد مطرح کرد

علت غیبت دانشگاه یزد در جدیدترین رتبه بندی دانشگاه‌های دنیا


رئیس دانشگاه یزد گفت: نهادهای مختلف در کشور های مختلف اقدام به رتبه بندی دانشگاه ها می کنند، این نیست که صرفاً براساس یک رتبه بندی بتوان درباره مرتبه علمی یک دانشگاه قضاوت کرد.

رئیس دانشگاه یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا در پاسخ به علت عدم حضور دانشگاه یزد در جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های برتر دنیا عنوان کرد: رتبه بندی های مختلفی در این زمینه وجود دارد، نهادهای مختلف در کشور های مختلف اقدام به رتبه بندی دانشگاه ها می کنند، این نیست که صرفاً براساس یک رتبه بندی بتوان درباره مرتبه علمی یک دانشگاه قضاوت کرد.

دکتر محمد صالح اولیاء افزود: بعضی سیستم ها بر اساس اطلاعات وب سایت ها، برخی بر اساس خود اظهاری و برخی دیگر هم براساس تلفیقی از این دو شیوه رتبه بندی ها را انجام می دهند.

وی گفت: در همین رتبه بندی تایمز نیز در سال ۲۰۱۷ دانشگاه یزد جزء ۱۳ دانشگاه برتر کشور بود. علت غیبت نام دانشگاه یزد در این رتبه بندی در سال ۲۰۱۸ که دستاویز برخی شیطنت ها هم شد این بود که بخشی از اطلاعاتی که می بایست در سایت مربوطه وارد می شد، دیر وارد شد.

اولیا تاکید کرد: با این وجود رتبه بندی ما در آن پایگاه محفوظ است و مطمئن هستیم که جایگاه خود را از دست نداده ایم بلکه حتی این جایگاه بهتر شده است.

وی همچنین در واکنش به برخی انتقادات مطرح شده نیز بیان داشت: احساس کردیم جوسازی هایی که در این زمینه شد کاملاً مغرضانه بود لذا صلاح ندانستیم که وارد مناقشه ها شویم، ما برنامه خودمان را دنبال می کنیم و خیلی نگران جوسازی ها نیستیم.

گفتنی است اخیراً اسامی 938 دانشگاه برتر دنیا منتشر شد، در این میان 23 دانشگاه هم از کشور عزیزمان ایران حضور داشتند. ولی خبری از نام دانشگاه یزد در این لیست نبود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.