شناسه : 14056908
در جلسه هم‌اندیشی تشکل‌های صنعتی و معدنی با جوکار مطرح شد؛

عمده‌ترین مشکلات بخش صنعتی و معدنی استان یزد/ تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات


جلسه‌ هم اندیشی با حضور محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر، صنعت‌کاران و معدن‌کاران و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در راستای جمع‌بندی مشکلات جامعه صنعتی و معدنی استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، صبح امروز(سه شنبه) جلسه‌ هم اندیشی با حضور محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر، صنعت‌کاران و معدن‌کاران و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در راستای جمع‌بندی مشکلات جامعه صنعتی و معدنی استان تشکیل شد.

در این نشست که به منظور هم اندیشی و احصا مشکلات صنایع و معادن برای برنامه ریزی و بهره برداری حداکثری با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معدن مجلس برگزار شد هریک از شرکت کنندگان به بیان دیدگاه ها و مشکلات و اولویت های بخش صنعت و معدن پرداختند.


در ابتدای این جلسه مدیران مراکز صنعتی و معدنی استان به بیان مشکلات و معضلات صنایع و معادن خود پرداختند و صنایع نساجی، کاشی و سرامیک به طور خاص مورد توجه قرار گرفت؛ فعالان این صنایع با اشاره به رکود حاکم بر بازار خواستار حل مشکلات خود شدند.


واردات بی‌رویه  و تحت الشعاع قرار گرفتن بازار داخل صنایع نساجی، کاشی و سرامیک، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، عدم همکاری بخش بانکی، قوانین و مقررات مالیاتی و بیمه و قاچاق از عمده‌ترین مشکلات مطرح شده در این جلسه بود که بخش صنعتی و معدنی استان از آن رنج می‌بردند.

حاشیه‌های جلسه 

نکته قابل توجه در این جلسه این بود که تشکل‌های صنعتی و معدنی استان با وجود آن که با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند از این فرصت برای بیان دقیق مشکلات خود استفاده نکردند و این صنعت‌گران و معدن‌کاران بودند که مشکلاتی را  که با آن دست و پنجه نرم می‌کردند عنوان کردند.

از دیگر نکات  جالب این بود که رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز نه تنها از مشکلات این بخش و اقداماتی  در جهت حل آنها حرفی نزد بلکه جلسه را به دلیل شرکت در جلسه دیگر ترک کرد.

البته معاون امور صنایع این سازمان با درکی از مشکلات موجود و موقعیت جهادی حال حاضر، خواستار وضع قوانین خاص در دوران بحران برای حل مشکلات موجود و گذر از این وضعیت شد.

در نهایت تصمیم بر آن شد تا کارگروهی شامل نمایندگان صنایع و معادن مختلف استان جهت جمع‌بندی مشکلات و معضلات تشکیل شود و برنامه‌ریزی‌هایی جهت حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای بررسی مشکلات و معضلات صنعت و معدن استان انجام شود.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.