لزوم تهیه طرح جامع حمل و نقل شهری یزد/ 30درصد مساحت یزد مورد هدف طرح بازآفرینی است
محمدرضا نقصان محمدی در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، با اشاره به مشکلات شهری یزد گفت: در زمینه شهرسازی گامهای خوبی برداشته شده است و باید ادامه پیدا کند البته مشکلاتی نیز در زمینه طرح جامع یزد و طرح تفصیلی یزد وجود دارد.
در طرح جامع یزد نیاز به تجدیدنظر دارد
وی ادامه داد: با توجه به اینکه افق طرح جامع یزد در سال 95 به پایان رسیده است باید تجدید نظری در این طرح به لحاظ طرحهای توسعه عمرانی صورت گیرد و به روز شدن آن با تاکید بر جهانی شدن یزد و نگاه حفاظت محور و نیازهای امروزی مردم یزد صورت گیرد و طرح تفصیلی شهر یزد نیز که شامل جزئیات اجرایی و عملیاتی طرح جامع هست باید به روز شود تا بتواند مشکلات را حل و فصل کند.
نبود طرح جامع حمل و نقل شهری یزد
مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه عمدهترین مشکل یزد در زمینه شهرسازی، حمل و نقل شهری است، عنوان کرد: طرح جامع حمل و نقل شهری یزد باید تهیه شود و پروژههای شهری نیز باید براساس طرح جامع یزد، طرح تفصیلی و طرح جامع حمل و نقل شهری به اتمام برسند و نیمه کاره رها نشوند تا جوابگوی نیازهای مردم یزد باشند.
نقصان محمدی افزود: با توجه به اینکه یزد طرح جامع حمل و نقل شهری ندارد و افق طرح جامع یزد نیز به پایان رسیده و نیاز به تجدید نظر دارد پروژههای عمرانی از قبیل ساخت پلها و زیرگذرها که باید با توجه به این طرحها ساخته میشده است تا حدی موفقیت آمیز بوده اما تمام مسائل و مشکلات را حل نکرده است.
30 درصد مساحت یزد مورد هدف طرح بازآفرینی شهری
این کارشناس شهرسازی در خصوص وضعیت محلات شهر یزد عنوان کرد: 30 درصد جمعیت شهری یزد که در همین میزان از مساحت شهر یزد ساکن هستند و حدود 180 هزار نفر را شامل میشوند در محلات طرح مورد هدف بازآفرینی قرار گرفتهاند که دولت، شهرداریها و دستگاههای مختلف باید در این محلات فعال شوند و کیفیت زندگی را در این مناطق افزایش دهند.
نقضان محمدی افزود: محلههای محمودی، حسن آباد، اسکان و محلههای واقع در بافت تاریخی ازجمله محلههایی هستند که بیشترین مشکل را از نظر دسترسی و هم از لحاظ زیربنایی و زیرساختی دارند و باید در قالب برنامههای طرح بازآفرینی به حل مشکلات آنها پرداخته شود.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط:
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|