شناسه : 9793658
رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد:

مجوز جدیدی برای راه اندازی قهوه خانه صادر نمی شود/ مکان های فعلی عرضه قلیان زیر نظر میراث فرهنگی است/کثرت قهوه خانه ها در مناطق سنتی و صفائیه یزد


رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد تعداد قهوه خانه های دارای مجوز در استان را اندک و حدود شش قهوه خانه دانست و گفت: اکثر مکان های عرضه قهوه خانه زیر نظر میراث فرهنگی دارای پروانه بهره برداری هستند و از اتاق اصناف و اتحادیه مجوزی ندارند.

یزد آوا؛ به رغم گذشت قریب به دو ماه از توصیه های امام جمعه دارالعباده مبنی بر گسترش فساد در قهوه خانه ها که به صورت ذنجیره ای در استان رو به کثرت است، ضرورت برخورد قهری با قهوه خانه ها بیش از پیش احساس می شود که  اراده و اقدامی در خور و مناسب توسط مسئولین ذیربط استان را می طلبد.

خبرنگار  یزد رسا  با تاکید بر تذکرات و نگرانی امام جمعه از زیر زمینی شدن این پدیده آسیب زا و برای روشن کردن ابعاد اقدامات صورت گرفته  توسط مسئولین  ذیربط استان به گفتگو با رئیس هیئت اصناف استان یزد نشسته است.

محور مصاحبه با رئیس اتاق اصناف استان یزد پیرامون موضوعاتی از جمله اعلام دستور العمل توسط اتاق اصناف به صنف چلوکباب؛ ساندویج؛وصنف حلوایی در جمع آوری قلیان، فعالیت 6 قهوه خانه های دارای مجوز در استان، عدم صدور پروانه بر فعالیت قهوه خانه های جدید، کثرت قهوه خانه ها در مناطق سنتی و منطقه صفائیه یزد،می باشد.

 

متن کامل مصاحبه در ذیل آمده است

 

رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد درابتدا با اشاره به اقدامات موثر در برچیدن قلیان خانه ها در سراسراستان گفت: به تمام اتحادیه های دارای رسته قلیان از جمله صنف چلوکباب؛ساندویج؛وصنف حلوایی از قبل اعلام شده تا  قلیان ازسرویس دهی به مشتری حذف کنند.

 

باغستانی تنها اتحادیه دارای رسته قهوه خانه پس از اعلام وصول دستورالعمل وزارتخانه کشوررا اتحادیه چلوکباب دانست و بیان کرد: طبق نامه وزارت خانه کشور، مکان هایی که قبلاً مجوز گرفته بودند طبق قانون تا اتمام تاریخ مجوزخود می توانند قلیان عرضه کنند.

 

وی در این رابطه تأکید کرد: طبق دستور العمل وصولی از وزارت خانه کشور در صورت تمام شدن مجوز دیگر مجوز آن تمدید نخواهد شد البته این اقدام در صورتی است که مکان آن تغییر نکند.

 

نماینده اتاق اصناف یزد در اتاق اصناف ایران  تعداد قهوه خانه های دارای مجوز در استان را اندک و حدود شش قهوه خانه عنوان کرد و گفت: اکثر این مکان های عرضه قهوه خانه زیر نظر میراث فرهنگی  دارای پروانه بهره برداری هستند و از اتاق اصناف و اتحادیه مجوزی ندارند.

 

وی در خصوص اقدام بازدارنده اصناف برای جمع آوری بساط قلیان در استان گفت: اصناف یزد با  شناسایی واحدهایی بدون پروانه، اعلام به اماکن عمومی طبق ماده 27 مبنی بر تخلیه مکان مربوطه یا گرفتن پروانه برای ادامه فعالیت  نیز طبق دستور العمل ارجاعی از استانداری پیش می رود.

باغستانی در پایان با بیان اینکه عمده فعالیت قهوه خانه ها در مناطق سنتی تاریخی زیر نظر میراث فرهنگی و همچنین در منطقه صفائیه صورت می گیرد متذکر شد: طبق قانون عرضه قلیان غیر قانونی است و برای قهوه خانه های جدید به هیچ عنوان پروانه صادر نخواهد شد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.