شناسه : 26752804
سخن مسئولان استان در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن؛

معنویت و استکبارستیزی؛ پایه‌های انقلاب اسلامی/ مردم نبودند انقلاب به ثمر نمی‌رسید/ بصیرت؛ رمز پیروزی


در حاشیه راهپیمائی 22 بهمن مسئولین استان یزد در مورد برکات انقلاب اسلامی و چالش ها و فرصت های پیش روی نظام سخن گفتند.

خبرنگار یزد آوا در حاشیه راهپیمائی 22 بهمن نظر مسئولین را در مورد برکات انقلاب اسلامی و چالش ها و فرصت های پیش روی نظام جویا شد.

تفرقه بزرگترین چالش پیش روی ما است

آیت الله محمد رضا ناصری گفت: آوردن اعتقاد، ایمان، تحول، پیشرفت اقتصادی، استقلال، وحدت، یکپارچگی و  خداجویی از برکات انقلاب اسلامی است.

امام جمعه یزد اعلام کرد: وحدت و یکپارچگی فرصت های انقلاب و تفرقه بزرگترین چالش پیش روی ما است. مردم نترسند، شجاعت داشته باشند، نا امید نشود، امیدوار پیش بروند خودشان را توانمند بدانند و دشمن را بزرگ نشمارند.

نماینده ولی فقیه در یزد در پایان با اشاره به حضور چشمگیر مردم خطاب به مسئولین گفت: مسئولین همه باید خدمتگزار ملت باشند.

انقلاب بر دو پایه معنویت و استکبار ستیزی شکل گرفت

آیت الله محمد کاظم مدرسی نیز با اشاره به برکات انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب بر دو پایه معنویت و استکبار ستیزی شکل گرفت. با گذشت زمان  این دوپایه در کشور ما تقویت شده و اکنون جوان های ما نسبت به معنویت و گرایش های معنوی استقبال جدی دارند. همچنین استکبار ستیزی ملت ایران را در 22 بهمن می بینیم که هر سال پر شور تر و موفق تر از سالهای قبل برگزار می شود.

وی بیان داشت: چالش ما امروز با کسانی است که هویت انقلاب را تشخیص ندادند و همچنین کسانی که دوست دارند با استکبار  رابطه برقرار کنند.

وی در پایان گفت: مسئولین این عظمت مردم را با خدمت به مردم و باور داشتن به قدرت مردم پاسخ دهند.

مدرسی وجود رهبری فرزانه، اتحاد مردم و اصول حاکم بر نظام اسلامی را از فرصت های نظام دانست.

خدمت گزاری صادقانه به مردم؛ مهمترین وظیفه مسئولین

استاندار یزد نیز در مصاحبه با یزد آوا بیان داشت: مهمترین برکات انقلاب اسلامی تحقق آرمان ها و خواسته های به حق مردم ستمدیده ایران بوده که در استقلال آزادی و جمهوری اسلامی خلاصه می شود.

سید محمد میرمحمدی گفت: علاقه و عشق مردم به انقلاب و آرمان های انقلاب و مکتب اسلام فرصت هایی است که وجود دارد، چون ملت ما ملتی مسلمان است، ملتی متحد، ملتی با تاریخی کهن و مقتدر.

وی اختلاف را بزرگترین چالش پیش روی انقلاب توصیف کرد و افزود: اختلاف باید به هر صورت از بین برده شود، که خوشبختانه با بیداری که ملت ما دارند در این رابطه هیچ توطئه ای نمی تواند بین مردن اختلاف بیندازد و تفرقه ایجاد کند.

وی خدمت گزاری صادقانه به مردم را مهمترین وظیفه مسئولین دانست.

اتحاد و انسجام ملت ایران یکی از برکات انقلاب است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درحج و زیارت استان ضمن تقدیر و تشکر از ملت قهرمان ایران گفت: برکات انقلاب الحمدالله کم نبوده است. همین حضور، اتحاد و انسجام که بعد از 38 سال داریم یکی از همین برکات است. در مقابل دشمنان وقتی این عزت و عظمت را می بینند برافروخته می شود و موضع گیری های سرسختانه ای در برابر این عظمت و پیشرفت اتخاذ می کنند.

حجه الاسلام میر رحیمی افزود: نا امنی هایی که در عراق و سوریه اتفاق می افتد و بعضی از کشورهای به اسم مسلمان از این اتفاقات حمایت مالی می کنند چالش بزرگی است. این که به اسم اسلام در مقابل اسلام ناب محمدی می ایستند چالش بزرگی است که تنها راه مقابله با آن پیروی از امام امت و اتحاد همه مردم است.

وی با اشاره به حضور پر شور جوانان در راهپیمائی 22 بهمن گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در راهپیمائی امسال بیشتر افرادی  که حضور داشته اند، در انقلاب نبوده اند با این وجود در سالروز پیروزی انقلاب شرکت می کنند. مسئولین باید برنامه ریزی کنند و این پیام را درک کنند که نیاز این جوان ها و مردم را با همدلی برطرف کرده و زمینه اشتغال و پیشرفت آنها را برنامه ریزی کنند.

قدر این مردم را بدانید

حجت الاسلام محمد صدوقی نیز ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: از مهمترین دستاوردهای انقلاب، استقرار نظام جمهوری اسلامی است و مهمترین نقش آن نقش خود مردم، وجود مردم، دخیل بودن خود مردم در سرنوشتشان و انتخاب مردم در ارکان مختلف حکومتی است باعث نفی سلطه پذیری می شود.

وی تصریح کرد: اگر ما حفظ وحدت و حضور مردم را در نظر بگیریم می توانیم از همه فرصت ها استفاده کنیم و بر همه تهدید ها غلبه کنیم، با این دور مورد هیچ چالشی وجود نخواهد داشت.

وی در پایان با تقدیر از حضور گسترده مردم خطاب به مسئولین گفت: قدر این مردم را بدانید.

اگر مردم نبودند انقلاب به ثمر نمی رسید و پایدار نمی ماند

محمد صالح جوکار اظهار داشت: این انقلاب برکات عظیمی برای همه ملت ایران داشته است اما اصل موضوع هویت انقلابی اسلامی و دینی است. هر چه هویت داشتیم در رژیم گذشته از ما گرفته بودند. الان ما هم هویت ایرانی داریم، هم هویت اسلامی این مهمترین موضوع است. امروز ما استقلال داریم، روی پای خود ایستادیم، امروز کسی آقایی ما را نمی کند.

نماینده سابق مجلس گفت: انقلاب ما تاثیرات به سزایی هم در منطقه و هم در سطح بین المللی داشته است. امروز ایرانی به خاطر مقاومتی که نشان دادیم در تمام دنیا سرافراز و عزتمند است. ملت ایران تمام انحرافات، فتنه ها و تهدیدات را با ایستادگی از سر خود رفع کردند.

وی بیان داشت: بعد از گذشت 38 سال مشکلاتی داریم. بخشی از این مشکلات مربوط به تهدیدات و فشارهایی است که از  جانب دشمن اتفاق می افتد، بخشی هم به مدیریت داخلی بر می گردد. ما نتوانستیم منابع خودمان را خوب مدیریت کنیم. کشور فقیری نیستیم و همه منابع را در اختیار داریم این مدیریت باید سرمایه ها را در اختیار مردم قرار دهد و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کند. مشکل ما به مدیریت پیر و فرسوده ای که امروز حاکم است بر می گردد. مشکلات اقتصادی، تورم و بیکاری این ها آزار دهنده است و در شان انقلاب نیست. باید تلاشمان بر این باشد که بتوانیم از این چالش ها عبور کنیم. قطعاً بایستی دولت تدبیر لازم را داشته باشد و با نگرش خوب و عدم توجه به دیگران و با تکیه بر محیط داخلی و ظرفیت های داخلی به جلو پیش روند.

جوکار تاکید کرد: مردم همیشه آمده اند، اگر مردم نبودند انقلاب به ثمر نمی رسید و پایدار نمی ماند. ما شرمنده مرد هستیم. اگر کم کاری هم بوده، قطعاً از سوی مسئولین بوده، مسئولین باید خودشان را همگام با مردم بکنند و خدمتگزار واقعی باشند و روحیه اشرافی را کنار بگذارند تا مردم اطمینان کنند و احساس کنند مسئولین جدا از آنها نیستند.

وی اذعان داشت: متاسفانه پدیده های بسیاری همچون حقوق های نجومی، اخبار و آمار کذب که مردم در زندگی خود حس نمی کنند، دستبرد به بیت المال و فساد این اعتماد را شکسته که مسئولین باید با جدیت برخورد کنند.

بصیرت؛  رمز پیروزی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد بیان داشت: انقلاب اسلامی نور است. مسئولین باید احساس وظیفه بکنند و این نوری که به کشور آمده را حفظ کنند. اگر این نور نباشد در بعد دنیایی نیز برکتی نیست.البته بحمدالله مسئولین پایبند به انقلاب و معتقد به ولایت هستند.

حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی اضافه کرد: امروز در 22 بهمنی که آغاز سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب بود، مردم مثل سال 57 با همان شور و شعف حضور یافتند.

وی تاکید کرد: هر جا بصیرت نبوده چالش داشتیم و هر جا با بصیرت و درایت حرکت کردیم، مشکلی نداشیتم. همیشه دشمنان در جایی مشکل درست کرده و رخنه می کنند که بصیرت نبوده باشد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.