شناسه : 6273752
رئیس دانشگاه صنعتی شریف در دانشگاه یزد:

مهمترین ویژگی رئیس جمهور اصلح ولایت پذیر بودن است


رئیس دانشگاه صنعتی شریف در دانشگاه یزد با اشاره به دیدار خصوصی خود با جلیلی تصریح کرد: جلیلی در این دیدار به بنده گفت با قصد و غرض برای پیروزی در انتخابات به صحنه نیامده ام ؛ بلکه دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی که شاید در جریان مناظره ها تحت الشعاع تخریب احمدی نژاد قرار بگیرد باعث ورودم به عرصه انتخابات شد.

به گزارش خبرنگار یزد آوا ، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در نشست دانشجویی حامیان دکتر سعید جلیلی که دیشب در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد گفت : حضور همه ی آحاد مردم در پای صندوق های رای لازمه ی تحقق حماسه ی سیاسی است.

مهمترین ویژگی رئیس جمهور اصلح  ولایت پذیر بودن است 

دکتر روستا آزاد با تبیین آرایش انتخاباتی گروه ها و جریان های سیاسی ، مهمترین ویژگی رئیس جمهور اصلح را  "ولایی بودن" دانست .

مسئول کمیته‌ دانشگاهیان ستاد جلیلی ادامه داد: ویژگی‌های دیگری است که اشخاص را نسبت به یکدیگر متمایز می‌کند و قدرت شناخت را به ما می‌دهد و می‌توانیم کاندیدای اصلح و مورد نظر خود را بشناسیم و انتخاب کنیم.

وی از جمله این ویژگی‌ها را عدم خودرای بودن رئیس جمهور آینده برشمرد و اظهار داشت: اینکه کاندیدای مورد نظر در دولت خود از نظرات نخبگان و کارشناسان استفاده کند بسیار مهم است تا اینکه خودرای باشد و مشورت با دیگران را قبول نکند چرا که ضربه بزرگی به کشور وارد می‌کند.

روستا آزاد تصریح کرد: تفکر عمیق و راهبردی هم از دیگر ویژگی‌های شناخت اصلح است و باید دید که کاندیدای مورد نظر تا چه اندازه دارای فکر و اندیشه صحیح و دارای نظر مثبت و مفید است.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که " رئیس جمهور آینده باید نقاط مثبت دولت فعلی را داشته باشد و نقاط منفی را نداشته باشد " گفت : داشتن تفکر عمیق راهبردی ، اهل مشورت بودن ، مدیر و مدبر بودن و استکبار ستیزی از ویژگی های مهم رئیس جمهور انقلاب اسلامی می باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود : جریان اصیل اجتماعی مبتنی بر ارزش گرایی که مدتی در عرصه ی مدیریتی کشور مهجور مانده ، به دنبال " نماد انقلابی " است که با توجه به نامزدهای حاضر در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، دکتر سعید جلیلی بیشترین امتیاز انقلابی بودن را دارد.

دفاع از گفتمان احمدی نژاد، جلیلی را وارد عرصه انتخابات کرد

روستا آزاد با اشاره به دیدار خصوصی اش با جلیلی تصریح کرد: جلیلی در این دیدار به بنده گفت با قصد و غرض برای پیروزی در انتخابات به صحنه نیامده ام  بلکه  دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی که شاید در جریان مناظره ها تحت الشعاع تخریب احمدی نژاد قرار بگیرد باعث ورودم به عرصه انتخابات شد. 

متاسفانه هیچ یک از کاندیداها برنامه ندارند

مسئول کمیته‌ دانشگاهیان ستاد جلیلی از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور را داشتن تیم اجرایی قوی برشمرد و گفت: اگر رئیس جمهور بخواهد به تنهایی کشور را اداره کند دچار مشکل و بحران می‌شود و نمی‌تواند برنامه‌های خود را به خوبی پیاده کند.

وی از دیگر لازمه‌های مدیریت کشور را داشتن برنامه دانست و بیان داشت: داشتن برنامه هم از شاخصه‌های شناخت است که متاسفانه هیچ یک از کاندیداها برنامه ندارند تا مشخص باشد از چه راهی باید به اهداف مورد نظر رسید.

عدم حضور در جبهه یعنی بی‌علاقگی به ایثار و فداکاری

این فعال سیاسی از دیگر شاخصه‌های شناخت را حضور در جبهه و جنگ دانست و گفت: در زمان جنگ بسیاری از فرماندهان و سرلشکران نظامی و سپاهی نبودند بلکه از جنس مردم و بازاری و کاسب بودند که برای دفاع از میهن خود پابه عرصه جهاد گذاشتند.

وی عنوان کرد: حضور در جبهه نشان دهنده روحیه ایثار و فداکاری است و اگر کسی این شاخصه را نداشته باشد نشان می‌دهد که روحیه ایثار و فداکاری و دفاع از کشور ندارد.

وی در ادامه بحث انتخابات و حضور گسترده مردم در این عرصه را مهم ارزیابی کرد و گفت: همین که در دنیا برای برنامه‌های بزرگ خود و تصمیم‌گیری‌های مهم منتظر پایان انتخابات ایران نشستند نشان از اهمیت این رویداد بزرگ دارد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.