شناسه : 28213780
کارشناس امور سینمایی سمعی و بصری خاتم عنوان کرد

نبود سینما دلیل عدم اکران فیلم «ماجرای نیمرو» در خاتم


کارشناس امور سینمایی سمعی و بصری خاتم نبود سینما را علت عدم اکران فیلم ماجرای نیمروز در شهرستان عنوان کرد.

به گزارش یزد آوا به نقل از طنین خاتم؛ این روزها فیلمی بر پرده سینماهای کشور اکران می شود که می توان آن را از آثار فاخر سینمای ایران به شمار آورد.

فیلم ماجرای نیمروز فیلمی که به دلیل محتوای بسیار بالا و موضوع مهم آن با استقبال چشم گیر مردم سراسر کشور مواجه شده اما در این بین برخی از شهرستان های محروم کشور به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، از دیدن این فیلم پر محتوا محروم مانده‌اند.

شهرستان خاتم یکی از این شهرستان هاست که در بخش زیرساخت‌های فرهنگی هنری به شدت در محرومیت به سر می‌برد و مردم این دیار به دلیل نبود یک سینما از دیدن بسیاری از فیلم های پر محتوا و فاخر محروم هستند.

کارشناس امور سینمایی سمعی و بصری خاتم در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم علل اکران ماجرای نیمروز در شهرستان را نبود سینما عنوان و اظهار داشت: ماجرای نیمروز یک فیلم خوب با قصه ای درباره حوادث تاریخ انقلاب اسلامی است که در جشنواره فیلم فجر جوایز بسیاری را کسب کرد.

ذبیح الله محمودی با اشاره به کمبود فضاهای فرهنگی در  شهرستان گفت: در خاتم علاوه بر فقدان سینما، هیچ مکان دیگری نیز برای نمایش تئاتر واجرای برنامه های فرهنگی وجود ندارد.

وی افزود:متاسفانه سینما جزو بخش خصوصی محسوب می شود و در شهرستان خاتم این بخش رغبتی برای ورود به این عرصه فرهنگی ندارد.

کارشناس امور سینمایی سمعی و بصری  گفت: با توجه به نبود سرمایه گذار و متقاضی صدور مجوز سینما توسط همشهریان علی رغم حمایت ها تاکنون سینما در این شهرستان فعال نشده است.

محمودی خاطر نشان کرد:راه اندازی سینما باید از سوی بخش خصوصی اتفاق بیافتد و دولت هیچ برنامه ای برای احداث سینما ندارد و بر طبق اصل 44 بعد از ساخت سینما دولت میتواند درباره تجهیز آن کمک کند.

انتهای پیام/ک




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.