شناسه : 10670177
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور:

وزیر امور خارجه شأنیت جمهوری اسلامی را حفظ کند/ توجه به ظرفیت‌های داخلی و افزایش میدان صادرات، راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی


نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر(ص) و حضور همزمان وزیر امور خارجه در کشور فرانسه گفت: انتظار می‌رفت وزیر امور خارجه با این هتاکی که صورت گرفت در نشست‌ و برخورد با مقامات این کشور شأنیت و اقتدار جمهوری اسلامی را حفظ کند و موضع بسیار قوی‌تر و تندتری داشته باشد.

دخیل عباس زارع زاده در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، با اشاره به  سفرهای وسیع وزیر امور خارجه کشور به کشورهای مختلف غربی و مذاکرات دامنه دار وی با مقامات این کشورها گفت: مذاکرات و رایزنی در مورد مسائل کشور در مقطع کوتاه لازم است ولی دامنه دار شدن این  مذاکرات این موضوع را تداعی می‌کند که کشور در این رابطه کم آورده و در جمع هیئت و مذاکرات جمعی نتوانسته  به جایگاهی که مورد نظر خود بوده برسد.

وی همچنین با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر(ص) و حضور همزمان وزیر امور خارجه در کشور فرانسه تصریح کرد: فرانسه از کشورهایی است که علیه ما مواضع منفی و کارشکنی فراوان داشته و دست نوشته و مشق صهیونیست‌ها را اجرا می‌کند و به همین دلیل انتظار می‌رفت وزیر امور خارجه با این هتاکی که صورت گرفت در نشست‌ و برخورد با مقامات این کشور شأنیت و اقتدار جمهوری اسلامی را حفظ کند و موضع بسیار قوی‌تر و تندتری داشته باشد.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با اشاره به مذاکرات هسته ای و کاهش قیمت نفت ادامه داد: دشمنان به دنبال این هستند که با انجام هر اقدامی کشور ما را به زانو دربیاورند و ایران را مجبور کنند تا خواسته‌های آن‌ها را بپذیرد.

زارع زاده با اشاره به استکبار ستیزی و بیداری اسلامی که به واسطه انقلابی اسلامی در کشورها به وجود آمده است، خاطر نشان کرد: همه مشکلاتی که کشورهای غربی از جمله مسائل هسته‌ای، کاهش قیمت نفت، ترور و تهدید،  ایجاد گروه داعش و غیره به وجود آورده‌اند به دلیل ترس و وحشتی است که  از نوع تفکر و دیدگاه و روحیه‌ استکبارستیزی بوجود آمده  در کشورها و مستضعفین دارند.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور از جمله وجود تحریم‌ها و پایین آمدن کاهش نفت، توجه ویژه به تولید داخلی و حمایت از آن، ساماندهی نقدینگی در کشور و  جهت دهی به آن را راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی عنوان کرد.

زارع زاده با بیان اینکه کشور باید از پتانسیل‌های کشورهای مجاور در بهبود شرایط اقتصادی کشور استفاده کند، ادامه داد: می‌توانیم با صادرات خدمات و کالا به  کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان و غیره میدان صادرات را قوی کنیم و کشور را تا حدودی از مشکلات اقتصادی نجات دهیم.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرا نشدن برخی مصوبات مجلس توسط دولت گفت: متأسفانه این مسئله به یک عادت تبدیل شده است که منافع گذرای خود را بر قانون و قانونمندی حاکم کنیم.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور انتقادات فراوانی را نسبت به قانون گریزی دولت قبل داشت، تصریح کرد: برخی منتقدان قانون گریزی وقتی خود وارد میدان عمل می‌شوند خود نیز همان رویه قانون گریزی و حتی تندتر از آن را در پیش می‌گیرند که نمونه آن برگزاری رفراندومی است که توسط رئیس جمهور مطرح شد که خود نمونه بارزی از ایستادگی در مقابل قانون و قانون اساسی است.

زارع زاده ادامه داد: دولتمردان خود باید در مقابل قانون تمکین کنند تا مردم نیز از آن‌ها  الگو بگیرند و جامعه با اجرای قانون به اهداف خود برسد.
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.