شناسه : 29736017
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان یزد خبر داد

کاهش میزان سرانه مصرف لبنیات در استان یزد/ افزایش 46 درصدی صادرات شیر استان یزد


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: میانگین سرانه مصرف لبنیات در استان یزد نسبت به میانگین کشوری که 120 لیتر و میانگین جهانی که 300 لیتر است کاهش یافته است.

به گزارش یزدآوا؛ در واقع پزشکان، متخصصان تغذیه و سازمان‌های بهداشتی بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی ضرورت مصرف روزانه شیر و فرآورده‌های لبنی را بارها در گزارش‌های سالانه و موردی مطرح کرده‌اند.

براساس گزارش سازمان‌های بین المللی مصرف سرانه شیر یکی از معیارهای توسعه و پیشرفت فرهنگی آن جامعه محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدآوا؛ میزان سرانه مصرف لبنیات در استان یزد را به صورت میانگین 111لیتردرسال به ازای هرنفر اعلام کرد و گفت: میانگین سرانه مصرف لبنیات در استان یزد نسبت به میانگین کشوری که 120 لیتر و میانگین جهانی که 300 لیتر است کاهش یافته است.

نادر سلیم با بیان اینکه تولید شیر در استان یزد روزانه میانگین 650تن است، اظهار داشت: امید است با ترویج فرهنگ مصرف این ماده حیاتی در بین تمامی اقشار جامعه بویژه در مدارس ابتدایی شاهد ارتقاء بیش از پیش سلامتی جامعه هدف باشیم.

وی تعداد مراکز جمع آوری شیر در استان را 33 واحد اعلام کرد و افزود: این مراکز ظرفیت جمع آوری 241 تن شیر در روز را دارند.

سلیم با تأکید بر اینکه صادرات شیر استان یزد با روند افزایش 46 درصدی رو به رو است، خاطرنشان کرد: بالغ بر 300 تن از شیر تولیدی استان با گواهی حمل بهداشتی و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان یزد به منظور تأمین نیاز شیر مورد نياز کارخانه‌های لبنی به استان‌های فارس و مازندران صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه شیر و فرآوردهھای لبنی در سلامت مردم تاثیر زیادی دارد، اذعان کرد: در راستای افزایش سرانه مصرف لبنیات در استان اقداماتی از جمله توزیع شیر رایگان در مدارس، توزیع شیرکامل پاستوریزه وهموژنیزه ازسوی اتحادیه دامداران، آموزش مردم درجهت فرهنگ‌سازی مصرف شیر، نظارت مستمر دستگاه‌های متولی برمراکز عرضه شیر، اطلاع‌رسانی درجهت خطرات ناشی ازعدم مصرف شیر و گفتمان سازی در مراکز علمی با هدف حفظ سلامت جامعه اجرا شده است.

انتهای پیام/د
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.