شناسه : 10974944
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد خبر داد؛

کمبود فضای اقامتی عمده‌ترین مشکل تورهای گردشگری در یزد


شرافت با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل تورهای خارجی و ایرانگردی کمبود فضای اقامتی است، تصریح کرد: احداث دو هتل پنج ستاره در استان و پنج مجتمع رفاهی تفریحی در مسیرهای ترانزیتی استان که در چند ماه آینده به تدریج به بهره برداری خواهند رسید، از جمله اقدامات برای رفع این مشکل است.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، محمد مهدی شرافت ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: قرار بود سال 94 به عنوان سال خوش آمدگویی به یزد انتخاب شود که متأسفانه با فاصله زیادی که تا حدمطلوب وجود داشت، سال 95 را به عنوان سال خوش آمد گویی به یزد معرفی می‌کنیم.

وی گفت: در صددیم تا در سال 2016 بافت تاریخی هسته مرکزی شهر یزد را به عنوان کاندیدای ثبت جهانی به یونسکو و شهرستان میبد به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و گردشگری در سال 2015 معرفی شود .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد: ایران تاکنون چهار جایزه افتخار گردشگری دریافت کرده است که تاکنون سه مورد از آنها خانه تاریخی زرگر، کاروانسرای زین‌الدین و ارگ سریزد متعلق به استان یزد بوده است و در ساال آینده نیز پروژه دیگری از استان یزد معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: به هر صورت یزد به قطب گردشگری  تبدیل شده است و ما باید از این فرصت استفاده کنیم و با مدیریت فضا، منافع حداکثری را از این ظرفیت بالفعل ببریم.

شرافت با اشاره به آمار جذب گردشگران خارجی در استان افزود: در سال 89 یزد در جذب گردشگر خارجی با یک شب اقامت در یزد رتبه پنجم را به خود اختصاص داده بود که این جایگاه در ده ماهه اخیر استان یزد به رتبه دوم با تقریبا 3 شب اقامت ارتقا یافته که نشان از همت بالای مردم یزد  است.

وی ادامه داد: آمار جذب گردشگر در ده ماهه سال 93 نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته که این رقم تا پایان سال به 15 درصد هم خواهد رسید  و این را باید به عنوان ظرفیت بالای استان در نظر بگیریم.

این مسئول با بیان اینکه از 11 شهر نمونه گردشگری کشور، 3 شهر به یزد اختصاص دارد، گفت: یزد به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال 2017 باید خود را برای جهانی شدن آماده کند.

وی افزود: باید با برنامه‌ریزی هایی که اتجام می‌دهیم فضای جدیدی را آماده کنیم که صنعت گردشگری به عنوان صنعتی پاک که به نوعی در خدمت فرهنگ ما و صادر کننده این فرهنگ به سایر نقاط است و همچنینن رونق دهنده اشتغال در زمینه گردشگر و صنایع دستی است از اولویت‌های اساسی شهر یزد باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از میزبانی یزد برای کنوانسیون سال 2017 خبر داد و گفت: با اتحاد انسجامی که وجود داشت بعد از 16 دوره برگزاری کنوانسیون با 17 رأی قاطع از 32 رأی توانستیم میزبانی این کنوانسیون را در سال 2017 بگیریم.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل تورهای خارجی و ایرانگردی کمبود فضای اقامتی است، تصریح کرد: احداث دو هتل پنج ستاره در استان و پنج مجتمع رفاهی تفریحی در مسیرهای ترانزیتی استان که در چند ماه آینده به تدریج به بهره برداری خواهند رسید، از جمله اقدامات برای رفع این مشکل است.

شرافت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هدف تنها ثبت جهانی شهر یزد نیست، گفت: سلامت نسبی بافت تاریخی یزد، زنده بودن بافت تاریخی و حیات اجتماعی در آن و دخل و تصرف اندک در بافت تاریخی و قابل رفع بودن آن موجب شده است که این شهر برای کارشناسان بین المللی مورد توجه قرار گیرد و برای ثبت جهانی آماده شود.
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.