شناسه : 21283889
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

1000 واحد تولیدی در استان یزد تعطیل شده است/ اجرای دو مرحله‌ای هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در یزد


رئیس سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان یزد گفت: تقریبا هزار واحد تولیدی در استان یزد تعطیل شده که از این تعداد 250 واحد مشکل نقدینگی دارند.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هر کشوری برای رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه باید الگویی متناسب با شرایط و مقتضیات خود داشته باشد، گفت: اقتصاد مقاومتی الگویی بومی و علمی برای کشور  است که شرایط تحریم و پسا تحریم را شامل می‌شود.

حمیدرضا نصیری زاده با اشاره به تعریف 12 برنامه ملی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: در راستای این برنامه ها 9 کارگروه در یزد تشکیل شده است که هر 15 روز یکبار تشکیل جلسه می‌دهند.

60درصد واحدهای تولیدی در کشور بلااستفاده هستند

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ارتقای توان ملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با بیان اینکه 16 هزار میلیارد تومان برای توسعه رونق تولید داخلی اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: برنامه دولت  این است که 7 هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه فعال در کشور را به چرخه تولید برگرداند و یا ظرفیت تولید آنها را افزایش دهد که سهم استان یزد 250 واحد است که برای بازگردان به چرخه تولید شناسایی شده‌اند.

نصیری زاده با بیان اینکه 25 درصد رشد ملی از طریق ارتقای رشد بهره وری حاصل می‌شود، ادامه داد: رشد بهره وری در چند سال گذشته نه تنها مثبت نبوده بلکه منفی نیز بوده  و رشد بهره وری در استان یزد نیز پایین است و ارتقای بهره وری یکی از برنامه‌های اساسی  دولت است.

وی با بیان اینکه برای زنده کردن اقتصاد باید تولید داخل را زنده نگه داشت، راه نجات کشور را رونق بخشیدن به تولید داخل دانست و ادامه داد:  60 درصد واحدهای تولیدی در کشور بلااستفاده هستند یعنی سرمایه گذاری عظیمی انجام شده ولی استفاده نمی‌شود بنابراین برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است تا تولید ملی را رونق بخشیم.

وجود 265 پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه تمام در استان افزود: 265 پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در استان یزد وجود دارد که برای اتمام آنها نیاز  به 650 میلیارد تومان است که این اعتبار را نمی‌توانیم تامین کنیم.

1500پروژه نیمه تمام در یزد وجود دارد/ واگذار ی 209 پروژه نیمه تمام یزد به بخش خصوصی

نصیری زاده اعلام کرد: تقریبا یک هزار و 500 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که با برآورد انجام شده با بودجه‌ عمرانی که هر ساله اختصاص می‌یابد اتمام این پروژه‌ها 16 سال زمان می‌برد و دولت قادر به تامین اعتبار آنها نیست.

وی افزود:  209 پروژه در استان یزد احصا شده‌ و آماده واگذاری به بخش خصوصی است که از این تعداد 56 پروژه مربوط به اداره ورزش و جوانان و 50 پروژه مربوط به اداره آموزش و پرورش و بقیه مربوط به دیگر دستگاه‌های استان است.

1000 واحد تولیدی در استان تعطیل شده است/ راه‌اندازی سامانه «ساترا» واحدهای تولیدی در یزد

نصیری زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اطلاعات کامل و جامعی از واحدهای تولیدی در استان وجود ندارد، گفت: 3هزا ر و 600 واحد تولیدی در استان وجود دارد که تعدادی از این واحدها تعطیل و تعدادی نیز با ظرفیت زیر 40 درصد فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه مهم ترین مشکل واحدهای صنعتی در استان یزد مشکل نقدینگی نیست، تصریح کرد: تقریبا هزار واحد تولیدی در استان یزد تعطیل شده که از این تعداد 250 واحد مشکل نقدینگی دارند که شناسایی و برای بازگرداندن آنها به چرخه تولید بودجه در اختیار آنها قرار می‌گیرد و زنده کردن بقیه این واحدها به دلیل دارا بودن تکنولوژی  قدیمی و مشکلات دیگر به ضرر کشور و استان است.

نصیری زاده از در دستور کار بودن راه‌اندازی سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش واحدهای تولیدی(ساترا) خبر داد و افزود: در اجرای ساترای تولیدی ، تمام واحدهای تولیدی استان مورد سرشماری قرار می گیرند و اطلاعاتی نظیر میزان فعالیت واحد، اطلاعات مکانی و سایر اطلاعات این بخش در قالب بانک‌های اطلاعاتی جمع آوری می شود و ماهیانه فعالیت آنها مورد رصد قرار می‌گیرد.

بیشترین اعتبار سفر رئیس جمهور به یزد به حمل و نقل اختصاص یافت

مدیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری به یزد اعلام کرد: در این سفر 46 طرح و پروژه با مبلغ 970 میلیارد تومان مصوب شد که باید تا پایان سال 96 به اتمام برسند.

نصیری زاده ادامه داد: از کل اعتبار  سفر ریاست جمهوری به یزد 725 میلیارد تومان اعتبار برای سال 95 و 245 میلیارد تومان برای سال 96 در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از کل 970 میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به حمل و نقل با 7 پروژه 532 میلیارد تومان، منابع آبی با 6 پروژه 130 میلیارد ، مسکن و عمران و شهری با 3 پروژه 39 میلیارد ، علمی فرهنگی و گردشگری با 14 پروژه 90 میلیارد، بهداشت و درمان با 2 پروژه 7 میلیارد تومان و به ورزش و جوانان با 8 پروژه 17 میلیارد اعتبار تخصیص یافته است.

اجرای دو مرحله‌ای هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در یزد

مدیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در یزد گفت: این سرشماری در دو مرحله اینترنتی و مراجعه حضوری مأموران آمارگیر به درب خانه‌ها برگزار می‌شود.

نصیری زاده ادامه داد: مرحله اول سرشماری از سوم تا 23 مهرماه به صورت غیرحضوری توسط خانواده و با استفاده از اینترنت انجام می‌شود و پیش بینی می‌شود با توجه به درصد ضریب نفوذ اینترنت در استان 50درصد مردم یزد در این مرحله از سرشماری شرکت کنند.

وی با بیان اینکه دومین مرحله سرشماری از 24 مهرماه تا 24 آبان‌ماه با مراجعه حضوری مأموران آمارگیر به در خانه‌ها انجام می‌شود ،ادامه داد: برای این مرحله 25هزار تبلت در کشور خریداری شده که برای مأموران آمارگیر در استان یزد 400 دستگاه در نظر گرفته شده است که با مراجعه حضوری اطلاعات خانوار را به صورت آنلاین به مرکز منتقل می‌کنند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.