شناسه : 29462624
حمل و نقل عمومی تشنه حمایت؛

60 درصد اتوبوس‌های عمومی یزد فرسوده است/ لزوم طراحی خط ویژه اتوبوس در بخش‌مرکزی یزد


سرپرست سازمان حمل ونقل بارو مسافر شهرداری یزد گفت: 60 درصد اتوبوس های عمومی یزد فرسوده می باشد که ناشی از عدم دریافت کمک و اعتبارات دولتی در این زمینه است.

به گزارش یزد آوا ، امروزه رشد روز افزون وسائل نقلیه و افزایش تمایل شهروندان به استفاده از وسیله نقلیه شخصی باعث شده است تا هر روز ترافیک عبوری از خیابان های شهری سنگینتر شود. نبود مدیریت واحد در کاربرد و ارائه خدمات توسط سیستم های مختلف حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس، تاکسی، آژانس های تاکسی تلفنی و سواریهای مسافربر شخصی و غیره در مراکز مهم شهری، باعث بروز مشکالت فراوان ناشی از شلوغی یا عدم حضور سیستم مناسب در شهرها شده است.

در ادامه این گزارش نظرات چند شهروند در ارتباط با وسایل نقلیه عمومی را جویا شدیم. یکی از شهروندان یزدی در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی در یزد، گفت: در بعضی از مکان ها یا تعداد اتوبوس ها کم می باشد یا تردد به موقع انجام نمی شود که مردم را با مشکل مواجه کرده است.

شهروند دیگر در این رابطه افزود: اتوبوس ها در شرایط امروزی باید مدرن تر باشند و از نظر زمان تردد نیز باید به صورتی باشد که تاخیر نداشته باشند تا مردم بیشتر از سرویس های عمومی استفاده کنند.

از مهمترین چالش های پیش روی شهرها و مراکز استانها، موضوع حمل و نقل می باشد که مدیرت و نظارت و برنامه ریزی انواع وسایل حمل و نقل درون شهری بوسیله سازمانهای وابسته به شهرداری است.

سرپرست سازمان حمل ونقل بارو مسافر شهرداری یزد در گفتگو با یزدرسا، در خصوص وضعیت اتوبوس ها در شهر یزد گفت: با توجه به وجود دو پایانه در یزد، در ابتدای مسیرنسبت به ثبت ساعت اتوبوس ها اقدام می شود ولی در برخی اوقات به دلیل حجم ترافیک معابر شهری بخصوص بخش مرکزی یزد به ناچار تاخیرهای ایجاد می شود.

داوود زارع ادامه داد: چون خط ویژه ای برای اتوبوس های عمومی در یزد وجود ندارد برنامه زمان بندی و تردد با مشکل مواجه می شود.

وی با بیان اینکه بخش مرکزی یزد نیازمند خط ویژه ای برا تردد اتوبوس ها است، اذعان کرد: طرح های در این رابطه مطرح شده است ولی تاکنون هیچ کدام به مرحله اجرا در نیامده است.

زارع افزود: در حال حاضر سازمان حمل ونقل بارو مسافر دارای 208 دستگاه اتوبوس است اما متاسفانه 60 درصد ناوگان فرسوده بوده که ناشی از عدم دریافت کمک و اعتبارات دولتی در این زمینه است.

وی بیان کرد: قیمت اتوبوس تعرفه ای با قیمت واقعی که باید خریداری شود نزدیک به 16 برابر است. در گذشته اتوبوس با قیمت 32 میلیون خریداری می کردیم و امروز به 490 میلیون رسیده است.

سرپرست سازمان حمل ونقل بارو مسافر شهرداری یزد گفت: تا قبل از شروع مدارس در سال جدید در مسیرهای که تقاضای مسافر کمتر وجود دارد نسبت به خرید مینی بوس های با مشخصات اتوبوس اقدام می شود.

آنچه مسلم است ضرورت گسترش همکاری‌های دولت و شهرداری‌ها در راستای ایجاد تسهیلات بهتر و گاه برنامه‌ای بهتر برای بهره‌مندی هرچه مفیدتر هموطنان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

انتهای پیام/ه

یزد رسا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.