باید یک مجتمع بزرگ فرهنگی ایجاد کنیم/ راهکارم درخصوص دانشگاه فرهنگیان اجرایی نشد
به گزارش یزد آوا به نقل از حوزه علمیه یزد، آیتالله محمدرضا ناصری در جلسه ای با بسیج طلاب در بیت نماینده ولی فقیه در استان، با بیان اینکه مباحثی که در شورای مدیریتی حوزه در ارتباط با مسائل و مشکلات مختلف عنوان میشود جامع و کافی نیست اظهار داشت: حوزه علمیه باید در مقابل همه چالشهای جامعه احساس مسئولیت کند و خود را مسئول مسائل فرهنگی جامعه هم بداند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه حوزه های علمیه باید در همه عرصهها با تربیت انسانهای هادی مردم را به سمت دین هدایت کنند، اما متاسفانه برنامهریزی حوزه در کل به این صورت جامع نیست گفت: حوزههای علمیه اگر خود را متصدی اعتقادات می دانند، با توجه به اینکه مسئله دین و اعتقادات دینی برای همه اقشار جامعه با تفاوت های فرهنگی مطرح است باید برای همه اقشار مختلف جامعه فکر و برای همه رشتهها نیرو داشته باشند ولی متاسفانه ما خودمان را موظف کردیم برای اداره حوزه به این صورتی که هست ولی نگاهی به اقشار دیگر جامعه به آن صورتی که نیاز است، نداشتیم.
امام جمعه یزد در خصوص طلاب حوزه عبمیه خواهران گفت: یکی از اقداماتی که طلاب به ویژه خواهران طلبه بایدانجام دهند، حضور در جلسات اولیا و مربیان برای دادن تذکرات دینی لازم به والدین دانشآموزان است تا بیشتر خانواده ها به مسائل بچه های خود توجه کنند.
وی تاکید کرد: حوزه علمیه پایه حکومت اسلامی است اما بسیاری از مسئولان نه افزایش تعداد حوزههای علمیه و نه افزایش طلاب را برای کشور لازم و ضروری نمیدانند.
وی در بخش دیگر صحبت های خود یادآور شد: در حال حاضر هزاران معلم در دانشگاه فرهنگیان در حال تربیت اند، ما هر چه در جلسات مختلف مطرح کردیم که این نیروها باید توسط حوزههای علمیه تربیت شوند، حرفمان نتیجه نداد و حوزه ها به این وادی ورود نکردند و دانشگاه فرهنگیان الان تعداد بسیار زیادی معلم در سال تربیت میکند که بهترین سالهای عمر فرزندان ما را در اختیار دارند ولی این معلمها خیلی به مسائل دینی آشنا نیستند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه باید یک مجتمع بزرگ فرهنگی ایجاد کنیم افزود: در این مجتمع فرهنگی می بایست رشتههای تخصصی فرهنگی و دینی برای طلاب و اساتید دینی بیان شود تا طلاب در یزد برای مسائل مختلف دینی به صورت هرچه بهتر و بیشتر تربیت شوند.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط:
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|