شناسه : 28752610
استاندار یزد:

برآورده نشدن انتظارات مردم جز بی اعتمادی به نظام حاصلی ندارد!


استاندار یزد با طرح این سوال که آیا افزایش انتظارات مردم از سوی نامزدها کارساز یا مشکل آفرین است؟ گفت: هرچه انتظارات را بالا ببریم و از پس آن بر نیاییم جز بی اعتمادی مردم به نظام حاصلی ندارد.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، استاندار یزد در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان یزد، نقش روابط عمومی‌ها را بسیار حساس دانست و اظهار کرد: روابط عمومی‌ها بازتاب دهنده عملکرد دستگاه‌ها در جهت خدمت به مردم هستند و باید نگاه علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و ... داشته باشند  محتوایی که ارائه می‌دهند سازنده و تاثیرگذار باشد به طوری که ژرف اندیشی را در مخاطب افزایش دهد.

سیدمحمد میرمحمدی با اشاره به قرار گرفتن در ایام انتخابات گفت: روابط عمومی‌ها در این زمان که نامزدهای انتخاباتی مسائلی را مطرح می‌کنند می‌توانند نقش بسیار خوبی داشته باشند عمدتا افرادی که تبلیغات انتخاباتی می‌کنند انتظارات را در جامعه افزایش می‌دهند و روابط عمومی‌ها می‌توانند امکان تحقق مسائل مطرح شده و تجزیه و تحلیل آن را انجام دهند.

وی با طرح این سوال که آیا افزایش انتظارات مردم از سوی نامزدها کارساز یا مشکل آفرین است؟ تصریح کرد: هرچه انتظارات را بالا ببریم و از پس آن بر نیاییم جز بی اعتمادی مردم به نظام حاصلی ندارد، پی چرا چنین روش‌هایی را دنبال می‌کنند؟ باید در حد امکان اعتماد مردم را جلب کنیم چرا که هر چه اعتماد مردم بیشتر باشد اقتدار نظام و همبستگی ما بیشتر می‌شود.

میرمحمدی افزود: هر چه انتظارات مردم بالا رود و عملی نشود اسباب بدبینی را ترویج می‌کنیم و روابط عمومی‌ها می‌توانند حرف‌های مبتنی بر احساس و حرف‌های علمی، منطقی و مبتنی بر صحت را برای مردم روشن کنند و از این رو تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: انتظار آفرینی مشکل بسیار مهمی برای جامعه به وجود می‌آورد و افراد را از اتکای به خود دور می‌کند، و افرادی که می‌گویند ما به شما پول می‌دهیم و اشتغال ایجاد می‌کنیم مستقیم و یا غیرمستقیم به مردم می‌گویند که به خودتان اتکا نداشته باشید در حالی که مردم خودشان فکر و اندیشه دارند، تحصیل کرده‌اند و خودشان باید زندگی خود را سامان دهند.

استاندار یزد گفت: با ایجاد انتظار در مردم، خود اتکایی را از مردم می‌گیریم و همه را وابسته بار می‌آوریم و با یک سری حرف‌ها استقلال فکری را از آنها می‌گیریم، چرا توانمندی مردم را مطرح نمی‌کنیم مگر قبلا زندگی‌ها متکی به دولت بود، ما باید مردم را متکی به خودشان بار بیاوریم و هر فردی نقش ارزشمند خود را ایفا کند، کارآفرین باشد، علم و دانش تولید کند و روابط عمومی‌ها باید این موارد را بازگو و برای مردم تبیین کند و به صورتی نشود که همه چشمشان به دست دیگری باشد که عقب ماندگی ما از همین هاست.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها باید از نامزدهای انتخابات برنامه بخواهند، ادامه داد: انتخابات بهترین فرصت است تا فضای برنامه‌ای در کشور حاکم کنند و اگر از نامزدها برنامه بخواهیم ایرادات و اشکالات برنامه‌ها مشخص می‌شود و به یک جمع‌بندی مناسب می‌رسیم و بعدا فرد در اجرا با مشکلات کمتری مواجه می‌شود.

میرمحمدی با اشاره به نقش مؤثر روابط عمومی‌ها در شفاف‌سازی عنوان کرد: بسیاری از مطالبی که در جامعه وجود دارد دارای ابهام است روابط عمومی‌ها می‌توانند این شفاف سازی را انجام دهند و با تحلیل آمار و اطلاعاتی که اعلام می‌شود اعتماد را بین مردم افزایش دهند.

وی مشارکت بالا در انتخابات را نشان از اتحاد وانسجام ملی و پایبندی مردم به نظام دانست و افزود: نظام ما مردم سالاری دین است و بسیاری در جهت تضعیف آن تلاش می‌کنند و نمی‌خواهند نهال انقلاب سربلند باشد و درخشش پیدا کند و باید با همفکری و هم اندیشی و مشارکت حداکثری در انتخابات توطئه‌ها را از بین ببریم و با ایجاد ناامیدی و و یأس را در بدخواهان،  موجب سرافرازی نظام اسلامی در جهان باشیم.

انتهای پیام/ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.