شناسه : 6290894

برخی به خاطر هوای نفس از سخن و اندیشه باطل خود دست بر نمی دارند


امام جمعه مشهد با اشاره به این که برخی به خاطر هوای نفس از سخن و اندیشه باطل خود دست بر نمی دارند، ابراز کرد: پافشاری بر باطل بکی از نمونه های تحجر است که متأسفانه امروز جامعه دینی ما و برخی از متدینان ما گرفتار این بلا شده اند.

 به گزارش یزد آوا ، آیت الله سید احمد علم الهدی  در دهمین جلسه درس تفسیر خود که درجمع نمازگزاران مهدیه مشهد برگزار شد، با اشاره به آیه «وَمَا تَفَرَّقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ إِلا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَیِّنَةُ» به ادامه تفسیر سوره مبارکه «بینة» پرداخت و افزود: هنگامی که حجت بر اهل کتاب تمام شد متفرق و دسته دسته شدند.

وی با اشاره به تناقض ظاهری در آیه اول و دوم این سوره تصریح کرد: خداوند در آیه نخست سوره بینة در مورد اهل کتاب و مشرکان بحث می کند در حالی که در این آیه تنها از اهل کتاب سخن به میان آورده است.

  براندازی جریان های سیاسی منتهی به شرک

 امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه اساس اسلام براندازی شرک است، گفت: نبی مکرم اسلام(ص) هنگام ورود در مسجدالحرام ۳۶۰ بت را از بین بردند چرا که مشرکین در جامعه دینی پیغمبر(ص) اصلا قابل تحمل نیستند به طوری که یا مسلمان یابراندازی می شوند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکیدبر اینکه در جامعه دینی و نظام جمهوری اسلامی جریان های سیاسی که منتهی به شرک می شود نیز باید براندازی شوند، عنوان کرد: هر گونه جریان سیاسی مخالف نظام اگر مسلمان است، مشرک محسوب نمی شود بنابراین تا زمانی که دست به اسلحله نبرده در جامعه قابل تحمل است ما اگر معارضه نظامی کرد محارب است و باید با او برخورد شود.

  التقاط میان مارکسیست و مبانی اعتقادی در منافقان

 وی با اشاره به اینکه منافقان، التقاط میان مارکسیست و اسلام دارند از این رو مشرک هستند، ادامه داد: مسئله منافقان کاملا متفاوت است و جدا از مسئله قیام و معارضه نظامی است منافقان اگر قیام هم نکنند قابل تحمل نیستند چرا که مبانی اعتقادی آنها با مبانی مارکسیستی التقاط دارد.

 آیت الله علم الهدی در ادامه به اهل کتاب در برابر شکست با جنگ های پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: اهل کتاب بر خلاف مشرکان اگر شکست می خوردند مجبور نبودند مسلمان شوند بلکه به عقیده خود می ماندند و جزیه پرداخت می کردند.
وی با بیان اینکه ایمان نیاوردن مشرکین به اسلام را می توان یه جاهیلیت آنها نسبت داد، افزود: اهل کتاب اهل دین، شریعت و منطق بودند و ایمان نیاوردن آنها از روی عناد و لجاجت باپیامبر (ص) و پیروی از هوای نفس بود که گاهی از سوی مشرکین قصور در رسالت پیامبر(ص) تلقی می شد.

  پافشاری بر باطل نمونه ای از تحجر است

 آیت الله علم الهدی با اشاره به این که برخی بهخاطر هوای نفس از سخن و اندیشه باطل خود دست بر نمی دارند، ابراز کرد: پافشاری بر باطل بکی از نمونه های تحجر است که متأسفانه امروز جامعه دینی ما و برخی از متدینان ما گرفتار این بلا شده اند.

 وی با اشاره به قیام امام خمینی(ره) و مخالفت برخی از روحانیون طراز اول جامعه با ایشان، ابراز کرد: برخی از آنها می گفتند این نهضت به جایی نمی رسد و تنها خون مسلمانان ریخته می شود، از این رو با نهضت امام مخالف بودند و عده ای نیز به امام سوء ظن داشتند و می گفتند امام تحریک شده بیگانگان است.

  مشکوکان به انقلاب عبای خود را گرفته و از کنار رد می شوند

 امام جمعه مشهد با بیان اینکه نظام ما نظام قرآنی است، امروز با گذشت ۳۵ سال از این انقلاب سر جای خود محکم و استوار ایستاده و دنیای کفر را مستأصل کرده است، ابراز کرد: برخی از متدینان که به انقلاب شک کرده بودند امروز عبای خود را گرفته و از کنار رد می شوند یا چپ چپ به انقلاب نگاه می کنند؛ هنوز هم شک می کنند در انتخابات شرکت کنند یا نه که جای بسی تعجب است.

 وی خاطرنشان کرد: این ایستادن روی حرف باطل و نه گفتن ها همان روش یهود و نصاری از روی لجاجت و عناد است که با وجود «بینه» و تمام شدن حجت هنوز برسر حرف خود ایستاده اند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز این نظام به خاطر دین مبین اسلام در برابر دنیای کفر ایستاده و مقاومت می کند متاسفانه برخی تنها به فکر عبادت هستند و در پای منبرهای سخنرانی به گفتن چهارتا روایت کفایت می کنند که مبادا به کسی بربخورد،

 منبع:صبح توس

 

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.