تمام ظرفیتها برای جبران عقبماندگیهای آموزشی دانشآموزان به کار گرفته میشود
به گزارش خبرنگار یزد آوا، عباسعلی دانافر در جلسه ستاد استاني پيشگيري و مقابله با كرونا که صبح امروز در استانداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: در ارتباط با بحث ویروس کرونا آنچه که موجب نگرانی جامعه و خانوادهها و والدین است دو بعد در ارتباط با آموزش و پرورش بسیار جدی است.
وی ادامه داد: بعد اول بحث سلامت دانشآموزان و فرزندان خانوادهها است که با تمهیداتی که صورت گرفته از جمله تعطیلی مدارس قدری ساماندهی شده است؛ به نظر میرسد دغدغه ی دیگری که خانوادهها دارند بحث عقبماندگی درسی باشد که ما اقداماتی را در هر دو بعد یعنی هم سلامت دانشآموزان و هم بحث جبران عقبماندگی درسی در دستور کار داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: از همان روزهای اول و قبل از اینکه مدارس تعطیل شود، ما به طور منظم جلساتی در ارتباط با مبارزه با کرونا گذاشتیم و دروههای آموزشی را برای مدیران مدارس همچنین نیروهای خدماتی و همه دستاندرکاران برگزار کردیم؛ همچنین تمام مدراس به ویژه مدارس دولتی را ضدعفونی کردهایم و تیمهایی را برای نظارت بر این کار فرستادهایم.
دانفر خاطرنشان کرد: بحث دوم استفاده از تمام ظرفیتها برای جبران عقبماندگیها است که از طریق فضای مجازی و همچنین رسانهها به ویژه صدا و سیما انجام میشود.
وی تأکید کرد: شبکه اجتماعی دانشآموزان (شاد) از طرف وزارت آموزش و پرروش معرفی شده است تا ارتباط دو طرفه و تعاملی بین دانشآموزان و معلمان برقرار شود.
مدیرکل آموزش و پرورش یزد تصریح کرد: اگر قرار باشد مدارس دوباره باز شود که قطعا اینطور خواهد بود در روزهای آینده به ما باید کمک شود، برخی از مدارس ما سرویسهای بهداشتیاش مشکل دارد؛ از 1400 مدرسهای که الان دایر است 75 تا از مدارس ما واقعا نیاز بازسازی و تعمیر دارد.
دانافر با اشاره به آموزش مواد درسی دانش آموزان توسط رسانه ملی، بیان کرد: من خواهش میکنم که صدا و سیمای مرکز یزد هم بخشی از وقت خودش را در اختیار معلمان داوطلب بگذارد که برنامههای آموزشیشان را به دانش آموزان ارائه دهند.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط:
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|