تولید پیشرفتهترین ماشین آلات راهسازی در یزد/ ارگانهای دولتی اعتقادی به استفاده از تولید داخل ندارند
رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان یگانه تجار یزد که موفق به طراحی و توليد جدیدترین، پیشرفتهترین و پرکاربردترین ماشینآلات راهسازی به نام اسکید لودر شده است، در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، اظهار کرد: این مینی لودر به طور کامل به صورت هیدرو استاتیک کار میکند و هیچ مکانیزم اهرمی و مکانیکی در آن استفاده نشده است و از نظر تناژ بزرگترین سایزی است که در دنیا برای این نوع لودر کار شده است و دسترسی آن بیش از 4 متر است.
مهدی عسکرشاهی افزود: در حال حاضر 60 درصد قطعات اين لودر کوچک تولید داخل است و از نظر قیمت نصف معادل امریکایی آن و با وجود مشخصات فنی بالاتر، 15 تا 20 درصد زیر قیمت برندهای چینی و کرهای تحویل مشتری داده میشود.
وی با بیان اینکه استفاده از لیزینگ دانش بنیان برای این محصول فراهم است، ادامه داد: این لودر در لیست مرکز جهاد مکانیزیسیون کشاورزی هم وارد شده است و در صورتی که کشاورز بخواهد آن را تهیه کند میتواند از لیزینگ جهاد کشاوزی بابت ماشین آلات از آن استفاده کند.
عسکرشاهی با اشاره به اینکه واردات این نوع ماشین مانع از خروج بیش از 10 میلیون دلار جهت واردات بیش از 400 دستگاه از آن در طول یک سال است، گفت: بیشترین واردات این ماشین از کشور امریکاست که با دو واسطه به ایران وارد میشود که به همین دلیل قیمت معادل امریکایی آن بسیار بالاتر است و اکنون با 12 نفر این لودر در مرحله تولید آزمایشی است و در سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.
وی با بیان اینکه تولید این نوع لودر موجب اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم در استان خواهد شد، افزود: براساس سیاستهای کاری ما، بیشتر فرایندهای کاری توسط پیمانکار بیرونی انجام میشود و فرایندهای مونتاژ، جوشکاری و اسمبلینگ توسط خود ما انجام میشود که این موجب شده اشتغال غیر مستقیم در تولید به شدت بالا باشد و امکان کنترل کیفیت نسبت به حالت اشتغال مستقیم بهتر خواهد بود.
رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان یگانه تجار با بیان اینکه دراروپا و امریکا دو سوم تولیدات ماشین آلاتی به سمت ماشین آلات چند کاره رفته است، ادامه داد: ما نیز به این نتیجه رسیدیم که ایران با توجه به توسعهای که دارد طی چند سال آینده نیاز به ماشین های همه کاره دارد و این نوع ماشین آلات توجیه اقتصادی در کشور دارد.
عسکر شاهی با اشاره به اینکه تولید کننده مشابهی برای این محصول در منطقه وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه کشورهای اطراف و همسایه ایران مانند عراق، افغانستان و غیره بعد از جنگ نیاز به ساخت مجدد و آبادانی خواهند داشت و با توجه به فرهنگ و تمدنشان نیاز به چنین ماشینهایی دارند که بتواند در محلههای قدیمی مانور و حرکت داشته باشد و امکان استفاده از لودرهای بزرگ وجود ندارد، بنابراین بازار مناسب صادراتی نیز برای این نوع محصول وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه 40 درصد از قطعات این ماشین وارداتی است، بیشترین مشکل در خصوص تولید این نوع ماشین را مسئله نقل و انتقال پولی برای قطعات خارجی آن عنوان و تصریح کرد: ارگانهای دولتی و سازمانهای وابسته هنوز به گونهای که باید، علاقمند به تولید داخل نیستند و اعتقاد واقعی به استفاده از تولید داخل ندارند و تا جایی که امکان دارد میخواهند از خرید کالای داخلی سر باز زنند مگر اینکه چارهای نداشته باشند.
عسکرشاهی امکان مانور وفعالیت در مکانهای صعب العبور و محدود، استفاده در شرایط بحران مانند زلزله و سیل، انجام تمامی فعالیتهایی که ماشین آلات بزرگ امکان انجام آن را دارند و امکان نصب بیش از هشتاد نوع دستگاه بر روی این ماشین برای کاربری های مختلف نظیر لودر، لیفتراک، کانال کن، سم پاش، چکش و ارزش افزوده بالای این محصول و کمک به اقتصاد را از مهمترین ویژگیهای این لودر کوچک برشمرد.
انتهای پیام/ف
مطالب مرتبط:
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|