شناسه : 9583687
حجت الاسلام سهرابی پور از قم:

خدا محوری و عشق مناجات با خداوند از زیبایی‌های عاشورا است


حجت الاسلام سهرابی پور در جمع عزاداران حسینی گفت: خدا محوری و مناجات با خداوند از زیبایی‌های عاشورا است که در وجود امام حسین(ع) و یارانش وجود داشت و حضرت زینب(س) به آن اشاره داشتند.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، حجت الاسلام سهرابی پور از قم شب گذشته در جمع عزاداران حسینی اظهار داشت: خدا محوری از زیبایی‌های عاشورا است که در وجود امام حسین(ع) و یارانش وجود داشت و حضرت زینب(س) به آن اشاره داشتند.

وی با بیان اینکه خدا محوری به معنی غرق خدا شدن و نقطه مقابل هوا محوری است، گفت: خدا محوری به این معنی است که انسان به گونه‌ای خود را تربیت کند تا راحت بتواند بر هوای نفس خود پا گذارد.

حجت الاسلام سهرابی پور راه رسیدن به خدا محوری را شناخت خدا عنوان کرد و گفت: خدا محوری از پیام‌ها و محورهای عاشورا است که جز با خداشناسی به دست نمی‌آید.

وی ادامه داد: کسانی که در زندگی آنها خداوند در حاشیه قرار دارد و فراموش می‌کنند که بنده خداوند هستند به دلیل عدم شناخت خداوند است.

سهرابی پور یکی دیگر از زیبایی‌های عاشورا را عشق به مناجات با خداوند عنوان کرد  و گفت: همه اولیای الهی و همه افرادی که با خداوند رابطه نزدیکی دارند از جمله سید الشهدا و یارانشان نسبت به برنامه مناجات با خداوند حساسیت خاصی دارند و آن را جزء برنامه اصلی خودشان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به مهلت گرفتن امام حسین(ع) از دشمن در شب عاشورا برای مناجات با خداوند گفت: امام حسین(ع) فرموده‌اند که چهار چیزی که من دوست دارم نماز، قرآن خواندن، دعا و استغفار است و به خاطر این زیبایی تعدادی از افراد دشمن از لشکر عمرسعد جدا شده‌اند و به یاران امام حسین(ع) پیوستند.

وی با بیان اینکه عاشقی قانون دارد، گفت: یکی از قوانین عاشقی و راه اثبات عشق و محبت به معشوق، عشق ورزیدن به متعلقات معشوق است و هر کس عاشق امام حسین(ع) باشد باید آنچه را ایشان دوست دارند، دوست داشته باشد و به مناجات با خداوند عشق بورزد.

حجت الاسلام سهرابی پور با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم با این مضمون که موقعی که مست هستید نماز نخوانید، ادامه داد: همه مفسران گفته‌اند که مستی از شراب تنها یک مصداق از مستی است و هرچیز از جمله حواس‌پرتی، مسائل دنیوی و غیره جز مستی محسوب می‌شود و دلیل آن، این است که خداوند با نماز قصد تربیت انسان‌ها را دارد.

وی ادامه داد: فلسفه نماز خواندن این است که انسان خود را تمرین دهد تا بر روی هوای نفس خود پا گذارد و نمار خوب خواندن به معنای نماز عارفانه و همراه با گریه نیست، بلکه به این معنی است که نماز را مؤدبانه بخوانیم.

 وی تأکید کرد: پس از ماه محرم باید تغییری در انسان ایجاد شده باشد و آنچه را که امام حسین(ع) به آن عشق می‌ورزد، دوست داشته باشیم و به فلسفه قیام ایشلن پی ببریم.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.