سایت وزارت علوم رتبه علمی ایران را در شب استیضاح فرجی دانا ارتقا داد!
به گزارش یزد آوا، چند روز پیش خبرگزاری فارس گزارش مبسوطی درباره تاثیر سیاسی کاری وزارت علوم بر تنزل دو پله ای رتبه ایران در تولید علم جهان منتشر کرد. در این گزارش با استناد به داده های پایگاه اسکوپوس و البته گزارش رسمی دکتر جعفر مهراد سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، آمده بود که رتبه ایران در تولید علم جهان از 15 به 17 تنزل کرده است.
13 اردیبهشت ماه سال جاری بود که خبرگزاری ایسنا طی گزارشی از کنفرانس خبری دکتر مهراد نوشت: «سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از تنزل رتبه علمی ایران در پایگاه استنادی اسکوپوس به رتبه 17 و پیشی گرفتن تایوان و فدراسیون روسیه از ایران خبرداد و گفت: این موضوع باید از سوی مقامات مسوول در آموزش عالی و تحقیقات علمی مورد کنکاش قرار گیرد».
اما در شب استیضاح دکتر فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، که طبق گفته نمایندگان عمدتا به دلیل رکود علمی دانشگاه ها طی یک سال اخیر اتفاق می افتد، سایت وزارت علوم به سراغ دکتر مهراد رفت و از قول وی، این دو رتبه تنزل را به ایران بازگرداند و نوشت که ایران در تولید علم جهان رتبه اول منطقه و 15 جهان را در اختیار دارد!
با توجه به اینکه مدت اندکی از اعلام تنزل دو پله ای ایران در تولید علم جهان می گذرد (حدود 3 ماه)، ارتقای ناگهانی ایران در شب استیضاح وزیر علوم قابل تامل است.
آخرین اطلاعات موجود در سایت اسکوپوس، رتبه ایران را همچنان 17 را نشان می دهد که طبق اظهارات 13 اردیبهشت دکتر مهراد، از تایوان و فدراسیون روسیه عقب افتاده است.
مطالب مرتبط:
- مجلس در استیضاح فرجی دانا اسیر حاشیه نشود/جوسازی و اعتراض به استیضاح مساوی با خروج از تدبیر و امید است
- فیلم/فرجی دانا:متاسفم که سیستم اطلاعاتی این کشور انقدر عقب مانده است!
- شکایت دانشجویان بورسیه از وزیر علوم
- دعوای شخصی با وزیر علوم نداریم/نمیخواهیم حوادث ۷۸ و ۸۸ تکرار شود
- وقف استیضاح وزیر علوم وجاهت قانونی ندارد/ امضاها را پس نگرفتهایم
- فرجی دانا رفت
- چه کسی مسئول خودکشی این دختران است؟!
- انتصاب نجفی به سرپرستی وزارت علوم از روی لجاجت بود/ این انتصابات با شعار اعتدال همخوانی ندارد
- استیضاح فرجیدانا برخاسته از متن خانه ملت بود/ مجلس در تعامل با دولت است
- جدیدترین بهانه آفتاب یزد و دیگر اصلاحطلبان برای گلایه از رئیس جمهور
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|