شناسه : 16702065
رئیس اتحادیه اغذیه فروشان:

فعالیت «مک دونالد» و «کی اف سی» در ایران ضد اقتصادی است


رییس اتحادیه اغذیه فروشان با بیان اینکه ورود برندهای خارجی به عنوان نمایندگی، ضد اقتصاد کشور است، گفت: هر برند خارجی با ورود خود بخشی از فرهنگ آن کشور را نیز وارد می کند که این در بلند مدت آثار منفی برجای می گذارد.

به گزارش یزد آوا؛ اسداله احمدی شهریور در گفت و گو با خبرنگار «رازق» با بیان اینکه ورود برندهای خارجی به عنوان نمایندگی، ضد اقتصاد کشور است، اظهار کرد: شیوه فعالیت برندهای خارجی مانند «مک دونالد» و «کی اف سی» بگونه ای است که مواد اولیه جهت تهیه مواد غذایی را بصورت مستقیم از خارج وارد می کنند، بنابراین در شرایط اقتصادی فعلی نمی تواند به نفع کشور باشد.


وی ادامه داد: در این  شرایط اگر از حضور برندهای خارجی حمایت شود بی اعتنایی به برندهای داخلی است که خودشان از برندهای خارجی بالا نباشند کمتر هم نیستند و حتی در برخی موارد با آن برندها رقابت نیز اند لذا ورود برند خارجی اثار منفی و سوء بر فعالیت برندهای داخلی دارند.


بسیاری از برندهای داخلی دست بالای برندهای خارجی اند

رییس اتحادیه اغذیه فروشان با بیان اینکه بسیاری از برندهای داخلی بالای دست «مک دونالد» و «کی اف سی» است، اظهار کرد: دکراسیونی که در بسیاری از فست فودهای داخلی استفاده می شود، از لحاظ زیبایی و پوشش های آن از فست فودهای خارجی سرتر هستند.


وی ادامه داد: برندهای داخلی با سبک کار خاص و پرتنوع در حال ارایه محصولات مصرفی خود هستند و حتی بین برندهای داخلی رقابت شدیدی برای جذب مشتری وجود دارد بنابراین به عقیده بنده، اگر از برندهای داخلی حمایت شود حتی الامکان مطرح شدن در سطح جهانی را نیز داریم.


لزوم ایجاد اشتغال از طریق حمایت از فعالیت برندهای داخلی

احمدی با اشاره به اینکه باید به سمت ایجاد اشتغال در این حوزه رفت، اظهار کرد: ظرفیت های داخلی بالایی وجود دارد تا با استفاده از آنها، با ایجاد برندهای جدید میزان رقابت بین مراکز عرضه کنند مواد غذایی را افزایش داد، در اینصورت نه تنها کیفیت محصولات آنها بالا می رود بلکه ضعف های موجود در این حرفه نیز به مرور زمان برطرف و تبدیل به برندهای مطرح فرامرزی هم می شود.


وی ادامه داد: با این شرایط افراد بییشتری نیز به کار گرفته شده و بخش اعظمی از مشکل کمبود اشتغال نیز حل می شود.


رییس اتحادیه اغذیه فروشان با بیان اینکه محدودیتی برای فعالیت برندهای خارجی وجود ندارد اما باید طبق استانداردها و قوانین مشخص کشور فعالیت کنند، گفت: اینکه با ورود برخی برندها مخالفت می شود تنها به لحاظ اقتصادی نیست بلکه هر برند خارجی با ورود خود بخشی از فرهنگ آن کشور را نیز وارد می کند که این در بلند مدت آثار منفی برجای می گذارد.


انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.