شناسه : 8959760
وقتی تب «شایسته سالاری» در استان 180درجه بالا می زند!

مسئولان ارشد استان، مدیر متخلف را «شایسته» می پندارند!/ مسئولینی که ره به «ترکستان» بسته اند!


گویا پس از ناکام ماندن لابی گری ها ، فشارها و خط دهی رسانه ای برخی مسئولان استان برای انتصاب افراد خاص! برای مدیریت دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سردرگمی چندین ماهه در انتخاب مدیر کل این دستگاه، هنوز این مسئولین برای ورود افراد مسئله دار به دستگاه های مهم و حساس استان از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و این بار نوبت به «سازمان بهزیستی» رسیده است!

یزد آوا؛ «دولتی موفق خواهد بود که فراجناحی باشد. مگر می شود با یک جناح کشور را اداره کرد...» این سخن دکتر حسن روحانی در مراسم اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری بود که پس از تجربه ی چند دوره  حضور در مجلس و عضویت فعال دردولت اصلاحات و مجمع تشخیص مصلحت نظام ،  باشعار «اعتدال و امید» اکثریت آراء را از آن خود کرده و رئیس جمهور ایران اسلامی شد.


«روحانی» با هدف آشتی عملگرایانه در میان دوجناح اعلام کرد از توان مدیریت وتجربه هر دوجناح «اصلاح طلبی» و «اصولگرایی» به شکل دو بازوی توانمند استفاده خواهد کرد تا واگرایی تبدیل به همگرایی شود، اما پس از 24خرداد سال 1392که نتایج آرا اعلام شد تعریف های مختلفی از شعار اعتدال به ویژه در استان یزد مطرح گردید که فاصله ی زیادی با تعریف رئیس جمهور منتخب داشت!


با گذشت زمان و تغییر مدیران استان یکی پس از دیگری، ماهیت شعار «دولت فراجناحی» در یزد روز به روز نمایان تر شد! و در یک پروسه زمانی اکثر مدیران استان چه شایسته و چه ناکارآمد از افراد بالا دستی گرفته تا افراد پایین دستی دولت در استان تغییر کردند!

 

البته در این مجال نباید از تلاش برخی مدیران ارشد استان در بهره گیری از فشارهای برنامه ریزی شده و هدایت و خط دهی برخی سایت ها و نشریات افراطی و زنجیره ای برای فشار به افکار عمومی جهت تغییرات وسیع در حوزه های مدیریتی در راستای شعار « فشار از پایین ، چانه زنی از بالا » چشم پوشی کرد .


هرچند استاندار یزد در مراسم معارفه خود به صراحت فراجناحی بودن خود را اعلام کرد و گفت:«من هم اصولگرا هستم و هم اصلاح طلب» و مدیران استان اعم از فرمانداری ها و ادارات دولتی را (با توجه به متن ابلاغیه ها) بر اساس شایستگی و تجربه انتصاب کرده است ؛ اما تقلاهایی که برای انتصاب  برخی افراد متخلف و سابقه دارصورت گرفت ، به دور از ادعاها و شعارهای دولت بود که با کمی ریزبینی می توان به آن واقف شد.


گویا پس از ناکام ماندن لابی گری ها ، تلاش و فشار برخی مسئولان استان برای انتصاب افراد مسئله دار برای تصدی  دستگاه فرهنگ و ارشاد استان ـ که خوشبختانه این دستگاه مهم ، با روشنگری های صورت گرفته نمک گیر هزار فامیل نشد ـ و سردرگمی چندین ماهه در انتخاب مدیر کل این دستگاه، هنوز این مسئولین برای ورود و نفوذ افراد مسئله دار حتی سطوح بالا به دستگاه های مهم و حساس استان از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و این بار نوبت سازمان بهزیستی استان شده است!


به گواه کارشناسان امر و همچنین بیلان عملکرد بهزیستی کشور، استان یزد در 140 فرآیندی که در بهزیستی وجود دارد ، در چند سال گذشته جزو پنج استان برتر بوده و هر ساله حداقل یکی از معاونت ها و دفترهای موجود در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده اند که مستندات آن ها را می توان در بهزیستی استان و کشور یافت.


کسب حدود 100 تقدیر نامه ؛ اخذ رتبه برتر مرکز علمی کاربردی بهزیستی استان در بین 900 دانشگاه در سراسر کشور در سال 91 و نیز ایجاد رشته کارشناسی ارشد برای اولین بار در بین دانشگاه های علمی کاربردی یزد نیز از دیگر اقدامات مدیریت سابق این دستگاه است که خود گواه عملکرد شایسته وی است.


هرچند اگر از دلایل نامعلوم برکناری مدیر سابق سازمان بهزیستی استان یزد بگذریم، باتوجه به بحث «شایسته سالاری و اعتدال» دولت محترم باید دید چه جایگرینی برای تصدی گری این دستگاه مهم و حساس انتخاب خواهند کرد که از مدیر سابق شایسته تر باشد؟!


اخبار گوشه و کنار حکایت از تلاش مجدد برخی مسئولین استان برای انتخاب «ج . ع» دارد! کسی که در دولت های اسبق 5 سال در سمت تصدی گری سازمان بهزیستی استان بود و عملکرد روشن وی در حوزه های مختلف این دستگاه مشخص و در خاطرات همه مددجویان و کارکنان آن وجود دارد!


«ج. ع» در سال 85 از سمت مدیر کلی بهزیستی استان یزد به سمت مدیر کل بودجه و تشکیلات بهزیستی کشور منصوب شد؛  اما در مدت کمتر از یک سال به علت تخلفات محرز و عدم کارآیی لازم،  فوری از سمتش بر کنار شده و مجدداً در بهزیستی استان یزد در پست کارشناس مشاوره خدمت کرد.


وی در یزد نیز نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد ؛ به گونه ای که از سال 86 تا 92 (حدود هفت سال) جمع ساعت های حضور در محل کارش شاید به اندازه ساعات کاری یک سال یک کارمند عادی هم نرسد! که بارها در این خصوص تذکر لازم را دریافت کرد، اما مؤثر واقع نشد! و باز هم در تأخبر وتعجیل و حتی غیبت غیر مجاز اصرار ورزیده که طی رو مرحله تخلف وی گزارش و بادرج در پرونده استخدامی محکوم شد!!

 

تصاویر بخشی از ساعات کاری مدیر شایسته !

اصل و کامل اسناد در دفتر سایت محفوظ است

 

«ج .ع» در زمان تصدی خود در بهزیستی استان، با مجوز بهزیستی «مرکز مشاوره ژنتیک» راه اندازی کرد و کماکان مشغول است ؛ اما نکته حائز اهمیت این که چندین سال از مدت اعتبار مجوز وی گذشته، ولی با وجود اخطارهای مکرر حاضر به مراجعه برای تمدید آن نشده و هنوز هم  همچنان بدون مجوز مشغول فعالیت است!


جالب تر این که وی بدون مجوز قانونی، اقدام به راه اندازی « آزمایشگاه ژنتیک»  کرده و با اقدامات آزمایشگاهی خود بارها مورد اخطار دانشگاه علوم پزشکی قرارگرفته است!

 


حال آنکه وی در مسند «مسئول کمیسیون ماده 26 بهزیستی استان» قرار گرفته که وظیفه بررسی مجوز و نظارت بر مراکز مربوطه است! این سئوال در ذهن مردم متبادر است که فردی که خود پاینبد به قوانین این کمیسیون و اخلاق نیست، چگونه می تواند وظایف قانونی مورد نظر قانون گذار را عملیاتی کند ؟!!


طی یکی دو سال اخیر نیز این «اصلاح طلب تندرو» در بهزیستی شهرستان یزد به عنوان «مشاور ژنتیک » مشغول بوده است که از این موقعیت نیز سوء استفاده کرده و به دلیل ارجاع بیماران به مطلب خود و انجام آزمایش بیماران در مطلب با مبالغ گزاف، با شکایت های تعدادی از بیماران ، به وی تذکراتی داده شد . در حالی که انجام این آزمایشات برای بیماران و مددجویان در بهزیستی به مراتب ارزان تر تمام می شود!


با این وجود هنوز نیز از گوشه و کنار صحبت از ادامه تخلفات وی در این خصوص، ارائه مشاوره در ساعات اداری و ارجاع بیماران به مطب می شود که اثبات صحت و سقم این موضوع در این نوشتار نمی گنجد اما تخلفات آقای «ج . ع» در زمان تصدی گری خود به همین جا ختم نمی شود. اسناد موجود گواه آن است که در راستای تقویت مرکز ژنتیک غیرقانونی خود و تضعیف مراکز دیگر ، از جمله میبد اقدامات غیر اخلاقی از جمله جابجایی و فرستادن به مرخصی اجباری و ... در مورد فعالان دیگرمراکز ژنتیک استان انجام داده است .


وی انتصاب افراد معلوم الحال ، غیر متخصص و کم سابقه به عنوان مشاور، تخریب مدیر قبلی، توقف مغرضانه فعالیت ها وعملیات های انجام شده دولت قبل مانند اردوگاه نیر بهزیستی، ساخت و ساز در TC، مرکز ژنتیک میبد و مسکن های مهر و ...، هزینه کرد درصد بالایی از اعتبارات مربوط به مددجوبان در مراسم ضیافت و پذیرایی مراسم بی مورد مختلف و اهداء هدایا به خبرنگاران و ... ، تخریب، تغییر و بی احترامی به افراد مشغول در حیطه مدیر سابق این دستگاه، انتصاب افراد با سوابق ضعیف و فعالیت های مخالف ارزش ها و مخالفت با نظام و فعال در فتنه 88 به عنوان معاون خود!، بایکوت برخی از معاونت های کارآمد و فعال و حذف بدون دلیل «مسئول دفتر عمرانی بهزیستی» که از افراد مورد قبول همه پرسنل این دستگاه و مؤسسات مرتبط است، حذف و برخورد نامناسب با «دایره حقوقی این سازمان» که وی در سال های گذشته جزء افراد برتر و مطرح در سطح کشور در حوزه بهزیستی بود و به کارگیری بدون مجوز خدمتگزار ویژه!  و ... با پرداخت حقوق فاکتوری را در کارنامه چند ماهه خود دارد!

 


مردمی که مدیران ارشد استان همواره از آنها دم می زنند، منتظر دریافت پاسخ سئوالات زیر هستند :

 

  * تلاش برای انتصاب چنین افراد مسئله دار که ناکارآمدی وی هم از لحاظ قانونی و هم عرفی بر همه مبرهن و روشن است با چه هدفی دنبال می شود؟!


  * آیا شعار « اعتدال و شایسته سالاری» با انتصاب این گونه افراد در سمتهای بالای استان مدیرکلی ادارات مطابقت دارد؟!


  * انتصاب افراد مسئله دار ، ضعیف  و قانون گریز اجحاف در حق مددجویان و مجموعه بهزیستی استان نیست؟!


  * به کارگماردن افراد متخلف و بی تعهد ، در پیشبرد اهداف مسئولان بالادستی استان و افکار عمومی اثر سوء نخواهد گذاشت؟!


  * ...
منبع: یزد رسا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.